Wêz-Handich/DOW verliest van KIOS (R)

Op deze onstuimige stormachtige zondag 20 november 2016 stond de eerste thuiswedstrijd voor de Ferwerda Beveiliging formatie op het programma. Tegenstander was het bekende KIOS uit Ruinerwold. Iets later dan gepland floot scheidsrechter J. Terpstra voor het begin van de wedstrijd.
Op 16 oktober j.l. hield KIOS(R) de punten thuis. Wêz-Handich/DOW verloor de wedstrijd toen met 23-21. Nu was het zaak voor het vlaggenschip van de Rottevalle/Eastermar combinatie om ook de punten thuis te houden. Scherpte was geboden.

De Ferwerda Beveiliging formatie startte de wedstrijd goed met een mooie afstandsgoal. KIOS antwoordde hierop en wist een gat te slaan van vier doelpunten. Wêz-Handich/DOW liet zich niet uit het veld slaan en kwam terug tot twee doelpunten. De kleedkamers werden met een stand van 8-10 opgezocht.
Het eerste kwartier van de tweede helft ging voor beide teams moeizaam. Er werd een lange tijd door beide teams niet gescoord. Toch wist KIOS de wedstrijd weer naar zich toe te trekken en sloeg een gat van vijf doelpunten. Wez-Handich/DOW wist nog wel een aantal keer dichterbij te komen, maar KIOS liet zich niet verrassen en sleepte de overwinning binnen. Met een stand van 17-19 in het voordeel van de Ruinerwoldigers werd het eindsignaal gegeven.
Volgende week zondag 27 november speelt Wez-Handich/DOW 1 en 2 wederom thuis. Dan zal Apollo uit Heerhugowaard de tegenstander zijn. De wedstrijd zal om 14:40 uur van start gaan. Wij hopen ook deze keer weer op de steun van ons publiek!