Wêz Handich/DOW verliest nipt van KIOS

Zondag 27 september mocht het combinatieteam van Rottevalle en Eastermar het opnemen tegen KIOS. Om 14:30 uur floot scheidsrechter Jouke Snip voor het startsignaal. Het was Wêz Handich/DOW dat brutaal de leiding nam in de wedstrijd.

In de wetenschap dat dit duel een cruciaal moment is om aansluiting met de bovenste plaatsen te houden of naar de onderste plekken te moeten kijken, begon de uitploeg fel en gretig. Op een tussenstand van 2-5 was er niets aan de hand voor de blauwhemden die frank en vrij voor de dag kwamen. Na twintig minuten spelen stond er zelfs een ruime marge op het scorebord: 3-9. Vanaf dat moment ging KIOS zuiver schieten en liet Wêz Handich/DOW de thuisploeg dichterbij komen. De ploeg uit Rottevalle ging geforceerd op zoek naar treffers om de voorsprong te vergroten en verzuimde daardoor ontspannen door te korfballen. Slordigheid en persoonlijke fouten resulteerden in de aansluiting voor KIOS. De ploeg uit Ruinerwolde kwam in een flow en kon op slag van rust zelfs voor het eerst op voorsprong komen. Met een ruststand van 11-12 werden de kleedkamer opgezocht.

Na de thee was het KIOS dat voor het eerst van zich liet spreken en de marge op twee doelpunten zette. Wêz Handich/DOW gaf zich niet gewonnen en kon weer aanhaken. In de tweede helft ging de strijd gelijk op en werd er veelal om en om gescoord, waarbij KIOS vaak de eerste treffer liet aantekenen. Wêz Handich kon terugkomen tot 17-15 en op een stand van 19-16 werden er aansluitingstreffers gemaakt waardoor in de laatste seconden van de wedstrijd een spannende 19-18 op het scorebord stond. Het mocht voor de blauwhemden niet meer baten en er werd nipt verloren.

Op basis van de eerste twintig minuten had Wêz Handich/DOW zeker meer verdiend, maar er had de resterende minuten meer gebracht moeten worden om de winst binnen te halen. Wanneer men als team minder onnodige fouten had gemaakt had er meer uit gehaald kunnen worden.

Toch kijkt Wêz Handich/DOW met opgegeven hoofd vooruit naar de volgende wedstrijd tegen ZKC’19. Op zondag 4 oktober zal men weer scherp voor de dag komen en er alles aan doen om de punten in eigen huis te houden. Publiek is van harte welkom op sportpark it Hagehiem in Rottevalle.