Wêz Handich/DOW pakt punt in eigen huis tegen Synergo

Zondag 9 oktober mocht de hoofdmacht van de Rottevalle/Eastermar combinatie in eigen huis aantreden tegen Synergo uit Utrecht. Van tevoren werden de nieuwe tenues van de WH/DOW selectie feestelijk gepresenteerd. Hoofdsponsor Ferwerda was aanwezig om de nieuwe kledinglijn te aanschouwen.

Rond 14:30 uur floot scheidsechter Jan van der Veen voor de start van de wedstrijd. Het was de thuisploeg die vol vuur aan de wedstrijd begon en aanvoerder Anna de Vries liet van afstand de 1-0 aantekenen. Daarna was het woord aan de ploeg uit Utrecht. Synergo, met opvallend veel noorderlingen in de gelederen, kon gelijk maken waarna zij eigenlijk de gehele wedstrijd het initiatief namen. Er werd gerust met een tussenstand van 9-10.

Na rust begonnen de blauwhemden fel aan de wedstrijd en maakten duidelijk dat de punten in eigen huis moesten blijven. Toch was het Synergo dat gemakkelijker de korf wist te vinden en zelfs uit wist te lopen naar 12-16. Vanaf dat moment ging Wêz Handich/DOW weer in de achtervolging en wist men erg dichtbij te komen. Op een stand van 14-16 misten de gasten een strafworp en was het de thuisploeg die nog in het zadel kon komen. Na een treffer uit een scrimmage naderde WH/DOW Synergo tot een punt. Met nog luttele seconden op de klok was het Jan Zeinstra die van afstand de gelijkmaker op het scorebord zette. Direct daarna floot dhr. van der Veen voor het einde van de wedstrijd.

Ondanks het feit dat er van tevoren alleen aan winst werd gedacht, mocht de ploeg van trainer/coach Ljibbe Kuipers zich deze middag gelukkig prijzen met een punt. Men moest eigenlijk continu in de achtervolging, terwijl er legio kansen lagen om de voorsprong te pakken.

Volgende week staat het vizier hopelijk weer op scherp wanneer wij een oude bekende opzoeken in Ruinerwold. Om 14:30 uur staat de laatste veldwedstrijd van het najaar op het programma. De Ferwerda equipe zal er alles aan doen om KIOS aan de spreekwoordelijke zegekar te binden. Publiek is welkom om zowel het tweede – als het eerste team aan te moedigen.