Wêz Handich/DOW op Pkkt Toernooi

Zaterdag 1 november op het 33e Bio balance 7 PKKT toernooi waren de beide selectie teams van Wêz Handich/DOW niet echt succes vol.Dit toernooi wordt jaarlijks door de verenigen Vlug en Vaardig ,DFS ,Quick’21 de Walden en DOW georganisserd dit als start van het nieuwe zaal seizoen.De trainers kunnen net voor afgaande het zaal seizoen nog een en ander uit proberen in samenstelling van de teams.
Wêz Handich/DOW 2 verloor haar eerste wedstrijd tegen de Walden met 8-12
In de strijd om de derde prijs moesten zij het onderspit delven tegen Vlug en Vaardig 2 met 7-11 .Winnaar van de reserve teams poule werd de Wâlden en mocht door de fel begeerde (kleine)Bertus Hoogland voor een jaar mee naar huis nemen.
Een selectie van a junioren uit de organiserende verenigen waarin namens Wêz Handich/Dow Siebrich Prins Bente Hoekstra en Anne Zuiderveld nam het op tegen de a junioren van OKO/Bies a1 .Dit bleek een geduchte tegenstander die iets beter op elkaar in was gespeeld dan de PKKT A1 die onder Jacob van der Heide “slechts” 4 maal samen hadden getraind.Dit verschil in was mede oorzaak in toch wat geflatteerde stand van 5-14.
Wêz Handich/DOW 1 moest in haar eerste wedstrijd aan de bak tegen Quick’21 dit bleek een geduchte tegenstander.In deze wedstrijd ging ploeg uit Oudega er met de 15-8 winst vandoor .De strijd om de derde en vierde plaats tussen Wêz Handich/DOW 1 en Vlug &Vaardig kende geen winnaar 14 -14 de eindstand dus beide als derde geëindigd.
Winnaar in de strijd om de (grote) Bertus Hoogland beker dit jaar, de ploeg van Peter Tolsma, de Walden.Dit na winst op Vlug & Vardig 16-7 en door in de finale Quick’21 met 6-5 te winnen.
De promotie wedstrijden van de teams van LDODK/AH Gorredijk2 en NIC/ALFA college 2 werd door de ploeg uit Groningen gewonnen met 14-17.
LDODK/AH Gorredijk1- NIC/ALFA college1 werd mede door het “gemis”aan de Friese zijde van de gebroeders Zwart toch een wedstrijd waar beide goed aan de bak moesten en een leuke wedstrijd om te zien.
Eindstand 21-18