Wez Handich/DOW neem twee punten mee uit Noord Holland

Na de teleurstellende nederlaag van vorige week tegen KIOS was de tegenstander deze week kv Apollo uit Heerhugowaard. De gehele selectie vertrok 12:30 vanaf ’t Hagehiem in Rottevalle. Na een reis van ongeveer anderhalf uur werd 15:10 het startsignaal gegeven voor de wedstrijd Apollo 2- WH/DOW 2. Deze wedstrijd werd helaas verloren met een stand van 21-18.

Om 16:20 werd het startsein gegeven voor het 1e team van Wêz Handich/DOW door scheidsrechter B. Binnendijk. Apollo startte aan de wedstrijd in de wetenschap dat er vanaf 2013 thuis nog niet werd verloren. Taak voor de Ferwerda Beveiliging formatie om hier verandering in te brengen.
Hillebrand Wiersma was de man die de wedstrijd opende en de Friezen met een fraaie treffer op voorsprong bracht: 0-1. Vervolgens werd er om en om gescoord. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Dit leidde tot een ruststand van 10-11.
Het was duidelijk dat beide ploegen gebrand waren om de punten hun kant op te trekken. Het waren vooral Teun Zuiderveld en Anneke Tamsma die de tweede helft goed de korf wisten te vinden. In de laatste fase van de wedstrijd wist WH/DOW een voorsprong de creëren en heeft deze niet meer uit handen gegeven. De eindstand: 15-17.