Wêz Handich/DOW laat punten achter in Oostwold

Zondag 10 april 2016 stond de wedstrijd tegen het voor Wêz Handich/DOW bekende OWK op het programma. In de tien duels die tegen elkaar werden gespeeld, wist Wêz Handich/DOW slechts driemaal te winnen. Voor Wêz Handich/DOW zaak om twee punten mee te nemen uit Oostwold.
Om 14:30 uur werd de wedstrijd van start gegaan. Binnen een minuut schoot Anna de Vries haar eerste schot raak. Hierop antwoordde OWK spoedig. Aan de kant van de blauwhemden werden goede kansen gecreëerd, maar deze werden niet effectief benut. OWK schoot echter wel met scherp en wist binnen 15 minuten een 7-1 op het scorebord te zetten. Op een stand van 12-6 werd er gerust.

In de tweede helft moesten er minder fouten worden gemaakt en de kansen beter worden benut. Coach Gerjan Gorter bracht Renske Jansma in het veld voor Janna Bekkema. Ook in de tweede helft was het voor Wêz Handich/DOW moeizaam om tot scoren te komen en de scherpte ontbrak. De thuisploeg schoot met scherp en had een hoog rendement. Anne Zuiderveld kwam in het veld en wist nog een aantal doelpunten te maken. Ook vandaag wist Wêz Handich/DOW niet te winnen. Na een nederlaag van 28-15 is het aan Wêz Handich/DOW om de volgende wedstrijd beter voor de dag te komen.

Volgende week zondag 17 april komt Hoogkerk op bezoek. De wedstrijd zal om 14:30 van start gaan. Aanstaande woensdag 13 april speelt Wêz Handich/DOW 1 in Rottevalle een bekerwedstrijd tegen LDODK 1. Deze wedstrijd zal om 20:00 uur van start gaan.