Wêz Handich/DOW komt tekort tegen ROG

Op zaterdag 28 mei stond de laatste veldwedstrijd van Wêz Handich/DOW op het programma. ROG uit Groningen was deze middag te gast op sportpark it Hagehiem. Voor beide teams stond er niets meer op het spel, gezien het feit beide vlaggenschepen zich bij voorbaat in veilige haven bevonden. Doel was wel om er een aantrekkelijke wedstrijd van te maken waarbij de Rottevalle/Eastermar combinatie positief met winst wilde afsluiten.

Scheidsrechter Faber floot rond 15:30 uur voor het startsignaal. De ploeg van Gerjan Gorter schoot uit de startblokken door afstanders van Teun Zuiderveld en Anna de Vries. ROG had vervolgens weinig tijd nodig om ook te scoren. Pieter Veenstra liet met een daaropvolgende afstander de 3-1 aantekenen. Wêz Handich/DOW nam het initiatief maar ROG kon op een stand van 5-5 langszij komen. De verdediging bij Wêz Handich was onvoldoende waardoor de Groningers voor rust een gaatje konden slaan: 9-12.

Na de thee waren de blauwhemden vol goede moed, maar was het ROG dat de aanvallen goed organiseerde en een beter rendement uit de schoten haalde. Jan Zeinstra kwam in de tweede helft binnen de lijnen voor Michiel Veenstra en dat leverde meer reboundkracht op in het eerste aanvalsvak. Teun Zuiderveld profiteerde daarvan door in een meer aanvallende rol nog enkele malen te scoren. Jammer genoeg mocht het voor de thuisploeg ook in de tweede helft niet meer baten. Er werd uiteindelijk terecht verloren met 16-20.

Na afloop werd er afscheid genomen van Fardau van der Wal die na dit seizoen stopt met korfballen in Rottevalle. Gepaste aandacht was er ook voor trainer/coach Gerjan Gorter die na een succesvol seizoen bij de combinatieploeg afscheid neemt. De selectie is Gerjan dankbaar voor de successen in de zaal en de handhaving op het veld. Volgend seizoen zal de selectie onder de hoede staan van een nieuwe man: Ljibbe Kuipers uit Buitenpost.

Naast het afscheid van spelers en trainer, wordt er dit seizoen ook afscheid genomen van hoofdsponsor bouwbedrijf Postma. Postma is jarenlang de trouwe sponsor geweest in Rottevalle, maar doet volgend seizoen een stapje terug. Wij willen bouwbedrijf Postma als selectie dan ook bedanken voor de trouwe support in de afgelopen jaren. Ferwerda beveiliging zal Postma volgend seizoen opvolgen als hoofdsponsor.