Wêz Handich/DOW komt net tekort tegen OWK

Op zondag 6 september werd onder herfstachtige omstandigheden de wedstrijd Wêz Handich/DOW 1 – OWK 1 gespeeld op sportpark Hagehiem. Beide ploegen waren bij aanvang van de wedstrijd puntloos. Mid Fryslân was in de voorgaande week een maatje te groot voor Wêz Handich/DOW en OWK verloor in eigen huis van ZKC.

Wêz Handich/DOW kwam scherp uit de startblokken en wist in de eerste minuut, middels het afronden van een klein kansje, de 1-0 aan te tekenen. OWK liet al in de beginfase zien de bovenliggende partij te zijn. OWK speelde gedisciplineerd en wist relatief eenvoudig uit te lopen naar een 4-8 voorsprong. Pas op dat moment begonnen aan de zijde van Wêz handich/DOW de aanvallen beter te lopen en werden kansen afgerond. Zo kwam het dat de Bouwbedrijf Postma-formatie kort voor rust aankeek tegen een achterstand van twee punten (7-9).

In de tweede helft ging Wêz handich/DOW door waar het kort voor rust mee was gestart, een inhaalrace. Vijf minuten na rust stonden beide ploegen weer op gelijke hoogte. In de hierop volgende fase kreeg het publiek een gelijkopgaande strijd te zien. Beide ploegen wisten over en weer te scoren door te profiteren van elkaars overtreding die met een strafworp werd bestraft. Wêz Handich/DOW kon helaas niet voorkomen dat de Groningers driemaal achtereenvolgens, van ruime afstand, de mand wisten te vinden (11-14).

Wilde Wêz handich/DOW de punten in eigen huis houden dan zou het gat in de resterende 10 minuten moeten worden gedicht. Doordat het OWK maar met moeite lukte in balbezit te blijven kreeg Wêz handich/DOW volop kansen. Hier werd dan ook dankbaar van geprofiteerd. Opnieuw wist Wêz handich/DOW in te lopen. Het werd echter een gevecht tegen de klok. Met nog minder dan 10 seconden op de klok was Wêz handich/DOW niet meer in staat de gelijkmaker te forceren waardoor de wedstrijd werd beslist op 15-16.

Volgende week speelt Wêz handich/DOW 1 om 15:30