Wêz Handich/DOW degelijk langs SIOS

Zondag 20 september 2015 stond de thuiswedstrijd tegen SIOS uit Wolvega voor Wêz Handich/DOW op het programma. Voor beide ploegen zaak om de twee punten te pakken om aansluiting te behouden. De ploegen in klasse 1A zijn zeer aan elkaar gewaagd, de verschillen klein. De vorm van de dag kan een alles beslissende rol spelen.

Om 14:30 uur werd het startsignaal gegeven. Wêz Handich/DOW startte voortvarend en wist binnen enkele minuten een 3-0 op het scorebord te zetten. SIOS stond meteen op achterstand maar kwam geleidelijk ook tot scoren. De ploeg van Gerjan Gorter bleef gedurende de eerste helft met degelijke spel de bovenliggende partij en kon bij een stand van 9-6 met een goed gevoel de kleedkamers opzoeken.

In de tweede helft moest Wêz Handich/DOW er voor zorgen dat ze iets verder in de score moesten uitlopen. Wêz Handich/DOW wist tweemaal achtereenvolgens te scoren (11-6). SIOS wist zich echter te herpakken en kon de wedstrijd nog heel even spannend maken door een stand van 13-11 op het scorebord te zetten. Maar de Rottevalle/Eastermar-combinatie was op haar hoede en had meteen een antwoord klaar, waarmee het de poging om aan te sluiten vakkundig pareerde. De wedstrijd eindigde bij een stand van 16-13.

Volgende week zondag 27 september speelt Wêz Handich/DOW uit tegen ZKC’19. Het belooft een spannende wedstrijd te worden. Vorig seizoen wisten beide ploegen in eigen huis te winnen. Met een goede serie waarin nu achtereenvolgens Hoogkerk, Oerterp/VKC en SIOS werden verslagen zit de ploeg in een prima flow. Alle reden om volgende week met opgeheven hoofd de strijd in Zuidwolde aan te gaan en te proberen beide punten mee naar huis te nemen.