Wêz Handich/DOW B1 verpulvert Joure B2

Op zaterdagochtend 16 april was het weer tijd voor een nieuwe wedstrijd voor de B1 van Wêz Handich/DOW. Met veel wind en af en toe een regenbui kon het weer prima worden omschreven als “k*tweer” om in te korfballen.

Nadat er vorige week werd verloren van Drachten/ van der Wiel B4 (waar we niet teveel woorden aan vuil willen maken) was er vandaag de kans om ons te revancheren tegen het voor ons onbekende Joure B2.
Om 11:00 uur floot scheidsrechter Wietze Lap voor het startsignaal. Binnen vijf minuten had het eerste aanvalsvak, Mark van der Wijk, Rienk Bergsma, Hilde Scholte en Dieuwke Bosma, al tweemaal de korf gevonden. Het tweede aanvalsvak nam wat langer de tijd om tot scoren te komen. Het was niet zo dat de tegenstander erg goed verdedigde, maar je moet vanzelfsprekend de bal wel door de korf heen gooien. Na een gemiste strafworp wisten Rinskje de Boer en Moniek Heddema de marge van twee te verdubbelen. Voor de pauze was er nog een interessante aanval waar een pass tegen de korf aan werd gegooid, de scheidsrechter besloot hierna maar voor het rustsignaal te fluiten.

Met een stand van 4-0 werden de kleedkamers opgezocht, coaches Janna Bekkema en Anneke Tamsma hadden niet heel veel aan te merken op het spel. Het mocht af en toe in de aanval wel eens wat rustiger, maar we hadden er allemaal vertrouwen dat het ons ook de tweede helft “voor de wind zou gaan”. Grytsje Antuma en Nynke Bargerbos betraden het veld in plaats van Hilde Scholte en Rienk Bergsma.

In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde, de blauwhemden domineerden in zowel aanvallend als verdedigend opzicht en wisten de score makkelijk uit te breiden. Het eerste doelpunt van de tegenstanders viel pas nadat Janne de Jong voor de 7-0 had getekend. Jorn Kloosterman maakte het tiende en mooiste doelpunt van de dag, een klassieke fade-away. Na zestig minuten was het wel weer mooi geweest, met een klinkende 11-2 op het scorebord floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. De “koppositie” in de poule wordt hierdoor gepakt, maar dat betekent nog niet heel veel aangezien er meerdere ploegen met vier punten zijn. Spannend is het wel, want elke ploeg heeft al een keer verloren.

Doelpunten: Mark van der Wijk (5), Moniek Heddema (2), Rinskje de Boer (1), Janne de Jong (1), Nynke Bargerbos (1) en Jorn Kloosterman (1).