Wêz Handich/DOW 4 – Koru 2

Zondag 22 januari 2017 waren de dames van Wez Handich/DOW 4 er allemaal vroeg bij. Om 10.00 uur stonden zij klaar voor de eerste wedstrijd van die dag.

Er was afgesproken om gezellig met z’n allen wissel te zitten bij de wedstrijd van Wez Handich/DOW 5. Van tevoren was er al afgesproken dat BT en Ilse zouden gaan spelen bij 5. Na de warming up werd er ingefloten door scheidsrechter Remco. Bij rust was de stand in het voordeel van VZK/Donkerbroek. Na 10 minuten spelen van de tweede helft werd de wedstrijd gestaakt met een eindstand 7-11.

Er waren nog enkele spelers van Wez Handich/DOW 5 die nog niet moe waren en aangezien de wedstrijd van Wez Handich/DOW 6 afgelast was werd besloten om een partijtje monokorfbal te houden tussen Wez Handich/DOW 5 (Bauke, Remco, Aertsje en Anneke) tegen Simon en zijn harem (Siska, Janna en Iris) het partijtje eindigde in de stand 2-3.

Maar dan begint het echte werk pas bij de wedstrijd van Wez Handich/DOW 4 tegen Koru 2. De nummer 1 in de poule een bekende tegenstander die erg lastig was. Vakken waren (aanval) Teake, Foppe-Jan, Henk, BT, Janna en Iris en (verdediging) Wietze, Pieter, Ilse, Siska, Henk en BT begonnen op de bank. Binnen een paar minuten was de stand al 0-2 voor Koru 2. Met veel moeite en mooie kansen die benut werden kwam de stand gelijk tot 4-4 maar in de laatste minuten van de eerste helft werd de afstand groter tot 4-7.

In de rust werd besloten dat Henk en BT erin kwam voor Foppe-Jan en Iris.

Na de pauze liep Koru 2 al snel uit tot een 4-11. Na een paar mooie afstandsdoelpunten van Siska, BT en Janna kwamen we dichter bij met 7-11 helaas werd het gat van de korf steeds moeilijker door ons gevonden waar de tegenstander veel profijt uit kon halen. De wedstrijd eindigde met een uitslag van 9-17.

Volgende week hebben we een vrij weekend maar op 5 februari gaan we weer los in Hoogezand tegen Goorecht 1.

Tot dan!