Wêz Handich/DOW 2: een goede wissel is het halve werk

Zondag 10 september was het dan eindelijk zo ver, de start van de competitie voor Wêz Handich/DOW 2. Na een memorabel trainingsweekend met zwembandgooien, boomklimmen, internationale Dextro-snoepjes en een wel heel erg mooie vertolking van ‘Highway To Hell’ werd er dan vandaag gewoon weer gekorfbald in Rottevalle tegen OKO/BIES 2. Om 13:00 uur floot scheidsrechter M. Veenstra om het startsignaal aan te geven.

De eerste tien minuten van de wedstrijd werd alle aandacht opgeëist door Hessel van der Heide; op een stand van 2-2 had hij namelijk al twee doelpunten gemaakt, twee doelpunten tegen gekregen en een strafworp gemist. De thuisploeg liep hierna al snel uit naar 8-3 en leek op weg naar een simpele overwinning, maar de Opendenaren kwamen o.l.v. Marcel Scholte (u kunt hem kennen als de jongen die de doelpunten omriep bij de A1 vorig jaar) terug in de wedstrijd. Hij en een aantal jongens waarvan we vermoeden dat hun achternaam Snip is, gooiden een aantal schoten van afstand door de mand. OKO werd bijna ook nog een handje geholpen door onze Hessel, die tikte de bal maar net over eigen korf heen. Er werd gerust op een stand van 12-8.

Coach Sjouke Stoker maakte in de rust kalmpjes duidelijk dat het aanvallend goed ging, maar nog wel beter kon. Het doel was dan ook om aan het einde van de wedstrijd 25 doelpunten gemaakt te hebben. Over een verdedigend doel is niet gesproken, dus  we gaan er vanuit dat dat allemaal wel snor zat.

De eerste vijftien minuten van de tweede helft hielden beide ploegen elkaar mooi in evenwicht, aan beide kanten werd er niet zo makkelijk gescoord. Sjouke vond vanzelfsprekend dat hier verandering in moest komen en maakte gauw gebruik van de nieuwe regels in het wedstrijdkorfbal door in vijftien minuten maar liefst zeven keer te wisselen. Het mooiste doelpunt van de wedstrijd werd gemaakt door Anneke Tamsma, na ongeveer negen maanden revalideren bekroonde ze haar officiële rentree met een mooie afstander (haar uitstapje bij de midweek afgelopen donderdag negeren we even, dat is mooier voor het verhaal). De man met het hoogste schotpercentage was Tjalling van der Heide, hij bekroonde een invalbeurt van twee minuten met een klassiek uitstartballetje. De eindstand is 23-15.

De overwinning werd gevierd met een aantal taaie kaasstengels van Bakkerij Bart (het wordt gewaardeerd, Jorian). Aanstaande woensdagavond treffen we in Groningen Club Brothers 2, waarna we komende zondag weer zijn te bewonderen op It Hagehiem, dan komt TFS 2 op bezoek. Het publiek dat weer in grote getale aanwezig was wordt bedankt voor hun komst. (Johan en Tjalling, bedankt voor het reserve zitten!)

de 23 doelpunten van Wêz handich/DOW werden gemaakt door:

Jorian 5
Hessel  4