Wêz Handich/DOW 1 vergeet zichzelf te belonen.

Zondag 17 april stond de wedstrijd tussen Wêz Handich/DOW 1 en Hoogkerk 1 op het programma. Ondanks twee ruime nederlagen in de eerder gespeelde competitiewedstrijden, verscheen Wêz Handich/DOW 1 vol goede moed aan de start van de wedstrijd. Om klokslag 14:30 klonk het eerste fluitsignaal voor het begin van de wedstrijd.

Wêz Handich/DOW 1 startte goed en al snel wisten de blauwhemden de 1-0 op het scorebord te zetten. De blauwhemden konden echter niet lang van de voorsprong genieten, want enkele momenten later scoorde Hoogkerk alweer. 1-1. De gehele eerste helft hielden de beide ploegen elkaar in het vizier. Wêz Handich/DOW 1 wist echter wel voortdurend het initiatief te behouden. Mede door het afwachten van goede kansen en het harde werken, kon Wêz Handich/DOW 1 kort voor de rust toch een gaatje slaan. De ruststand was daarom 7-4 in het voordeel van de blauwhemden.
In de pauze was coach Gerjan Gorter redelijk tevreden over het vertoonde spel. Uiteraard konden een aantal dingen nog net wat beter. Om de wedstrijd te kunnen winnen, moesten we geconcentreerd blijven en nog scherper verdedigen. Na de tactische en technische tips ging de tweede helft van start.
De tweede helft startte de selectie van Hoogkerk goed, want reeds in de eerste aanval scoorde de ploeg. Waar in eerdere competitie wedstrijden de concentratie in de tweede helft wegebde bij Wêz Handich/DOW, werd er nu wel veerkracht getoond. Kort na de 7-5 scoorden de blauwhemden namelijk alweer en was het verschil weer teruggebracht naar drie doelpunten. 8-5. Wêz Handich/DOW speelde zelfs zo goed dat er een kwartier voor tijd een score van 12-8 op het scorebord stond. Een overwinning leek dus in de maak. Het bleek echter anders te lopen. Niet gauw na de 12-8 vergaten de blauwhemden de goede kansen te benutten en kwam Hoogkerk beter in de wedstrijd. De ploeg van Wêz Handich/DOW maakte domme overtredingen die onder andere resulteerden in een gele kaart en strafworpen in het voordeel van Hoogkerk. Zo kon het gebeuren dat er met nog een minuut te spelen de score gelijk was getrokken door Hoogkerk. 12-12. Ook een gelijkspel wist Wêz Handich/DOW 1 niet uit het vuur te slepen. Een invaller aan de kant van Hoogkerk kreeg luttele seconden voor tijd een goede kans voor een schot en scoorde. 12-13.
Ondanks een spannende pot korfbal en goed gespeeld te hebben moest Wêz Handich/DOW helaas haar meerdere erkennen in Hoogkerk. Het gevoel van bittere teleurstelling heerste na de wedstrijd bij de selectie van Wêz Handich/DOW. Zondag 24 april speelt Wêz Handich/DOW haar volgende wedstrijd, dit keer tegen SIOS 1. Een cruciale wedstrijd voor Wêz Handich/DOW 1 in de strijd tegen degradatie. De wedstrijd zal plaatsvinden in Wolvega en begint om 14:30.