Wêz-Handich/DOW verliest in eigen huis van KIOS(R)

Zondag 3 december moest zowel het eerste als het tweede van WH/DOW het opnemen tegen KIOS 1 en 2 uit Ruinerwold.

In een afgeladen Dûnoardhal te Houtigehage was het publiek klaar voor een mooi potje korfbal. Na de presentatie van de spelers van beide ploegen door Jan-Wolter Veenstra, werd door scheidsrechter L. Hut het start signaal geblazen.

De Ferwerda Formatie schoot uit de startblokken, en begon vlijm scherp aan de wedstrijd. Hierdoor stond de thuisploeg al snel op een 6-1 voorsprong. Voornamelijk Anneke Tamsma, die door een zware knieblessure een poos uit de running is geweest, had haar vizier in het begin van de wedstrijd op scherp.

Hierna zakte de adrenaline wat weg, lieten de blauwhemden de gasten steeds dichterbij de gemaakte voorsprong komen. De voorsprong werd weggewerkt alsof deze er niet was geweest en KIOS komt sterk terug op een stand van 6-12. Hierna werd er heen en weer nog wat gescoord maar het was toch echt KIOS die met een fixe voorsprong de kleedkamers in ging (11-17).

Na de pauze was het zaak voor WH/DOW om de doelpuntenmachine van de Ruinerwolders te stoppen en zelf weer te gaan scoren. De fysieke strijd liep op, maar het was toch KIOS die het hoofd koel hielt en de voorsprong niet meer uit handen gaf. De tweede helft was een doelpuntenrijke 25 minuten maar helaas wederom geen punten voor WH/DOW. De eindstand was 27-35.

Volgende week mag het eerste van Wêz-Handich/DOW aantreden tegen Apollo 1. Deze wedstrijd wordt gespeelt op zondag 10 december met een nogal beroerde tijd, 17:45, te Heerhugowaard. Publiek is van harte welkom om te zorgen dat de punten mee terug gaan naar Friesland.