Voorlopig einde stijgende lijn voor het derde bleek Parabool te zijn.

Op 3 februari 2018 ging het derde team van Wêz Handich/DOW naar Groningen, waar het het zou opnemen tegen De Parabool 5. Het vijfde achttal van de studentenvereniging is tot nu toe een onneembare horde geweest voor de blauwhemden. Echter, het derde steekt in uitstekende vorm in 2018. Drie van de vier wedstrijden werden gewonnen, waardoor er met De Wâlden wordt gestreden om de felbegeerde zesde plaats. Om het teamgevoel meer kracht bij te zetten, zijn alle rijders in een Peugeot (waarvan drie van de vier in het blauw gestoken) komen aanzetten.

Eerste helft

Met vandaag coach Betty Jansma op de bank en Michiel Veenstra (in de tweede helft) terug in het veld, waren de omstandigheden aanwezig om de wedstrijd te winnen. De start ging gelijk op: 0-0 (s/o Pieter Hoekstra) en tot 3-3 bleef dat ook zo. Daarna kregen de dames van de thuisploeg de smaakte echter goed te pakken en van afstand werd uitgelopen naar 7-3. Daarna ging het door tot 11-4, voordat WH/DOW 3 iets terugdeed voor rust: 12-7.

Tweede helft

Anne Marie, Michiel en Ilse kwamen in het veld voor Nynke, Tjalling en Geriena. De eerstgenoemde zette de invalbeurt meteen kracht bij door meteen de supergeheime truckbal succesvol af te ronden. Ook Ilse liet zich met twee doelpunten aardig gelden, met onder andere een leuk strafworpvariantje over drie schijven. Helaas bleef De Parabool 5 goed doorscoren en eindigde de wedstrijd in 20-13. En dus de Peugeot Parade ging puntloos huiswaarts…

Volgende week (10 februari) staat de thuiswedstrijd tegen CSL 4 op het programma. De wedstrijd vindt plaats in Houtigehage en begint om 17.40 uur.