Vol goede moed het nieuwe seizoen in

Na een oefenwedstrijd afgelopen woensdag kon DOW/Wêz Handich 3 zondag beginnen met het echte werk, de start van het veldseizoen stond op het programma. De tegenstander was Roreko 2 uit De Wijk.

De weersvoorspelling was ontzettend goed, bijna zomers met verwachte temperaturen rond de 18 graden. Alleen toen de wekker ging en de gordijnen open gingen zag het er toch heel anders uit, een grijzige en bewolkte lucht. Gelukkig waren de weergoden goed gestemd en brak het zonnetje toch nog een beetje door toen we het sportveld betraden en konden we met een heerlijk temperatuurtje spelen.

Voor het eerst dit seizoen had de coach de keuze uit een volledig team van spelers uit het 3e. Alle blessures zijn weer hersteld en ook Hinke-Sytske keerde weer terug in het veld na haar zwangerschap. De opstelling zag er als volgt uit; Grytsje, Siska, Bartele en Vincent in de aanval en Hinke-Sytske, Lisa, Jacob en Sipke in de verdediging. Het team kreeg nog even een waarschuwing van Henk-Sjoerd dat deze wedstrijd waarschijnlijk niet zo snel gewonnen zal zijn als de vorige keer. Tijdens de vorige ontmoeting met Roreko hadden zij net hun dorpsfeest achter de rug en dit was nog goed te zien. Ook de olliebollenkar was nog aanwezig op het veld en zorgde voor heerlijke geuren. Voor Roreko was het geen goede wedstrijd en verloor met een stand van 9-18. In de wedstrijden die volgende heeft Roreko bewezen dat dit een eenmalige wedstrijd van zwakte was want ze hebben zich goed staande kunnen houden in de competitie.

In de wedstrijd van vandaag was de openingstreffer aan onze kant. Wij waren vastbesloten om ook vandaag Roreko te bewijzen dat wij de betere ploeg zijn. Het lukte vrij eenvoudig om op een voorsprong van 7-2 te komen. Halverwege de eerste helft begon vermoeidheid langzaam wat op te spelen en Roreko wist drie doelpunten achterelkaar te scoren. DOW/Wêz Handich wist gelukkig ook weer de korf te vinden en de kleedkamers werden opgezocht met een stand van 12-7.

Na een welverdiend bakje thee kwam iedereen weer met nieuwe energie het veld in. Meestal hebben wij de neiging om wat in te zakken in de tweede helft waardoor het scoren iets afneemt. Dit was vandaag niet het geval. Het aantal doelpunten van de eerste helft werd zelfs meer dan verdubbeld. De wedstrijd is uiteindelijk gewonnen met 25-12. Dit geeft de burger weer moed om een mooi veld seizoen neer te zetten.

Volgende week zullen we tegen OWK 3 spelen, na ons zal het 2e en het 1e ook tegen OWK spelen. Vanaf 11:30 zullen er drie wedstrijden van DOW/Wêz Handich op het programma staan in Oostwold (gem Leek). Iedereen is van harte welkom om ons aan te komen moedigen om er een mooi DOW/Wêz Handich feestje van te maken!