Veerkrachtig Wêz Handich deelt punten.

Op zaterdag 4 december stond de wedstrijd OWK 1 – Wêz Handich/DOW 1 op het programma. Voor de combinatieploeg uit Rottevalle en Eastermar geen onbekende, dit omdat beide ploegen elkaar eerder troffen tijdens de veldcompetitie. Deze wedstrijd werd beslist in het voordeel van Groningers.

OWK kende een goede start, een fraaie doorbraak zorgde ervoor dat de 1-0 al binnen vijf seconden op het scorebord kon worden bijgeschreven. Ook de hierop volgende aanvallen van de Groningers waren succesvol. Hierdoor wist OWK in een kort tijdsbestek uit te lopen naar een 5-2 voorsprong.
De ploeg van Ferwerda beveiliging liet zich niet van de wijs brengen en liet zien dat ook zij in staat waren prima van afstand te kunnen scoren . Zo wist Wêz Handich DOW binnen een tijdsbestek van 3 minuten weer op gelijke hoogte te komen 5-5
OWK wist opnieuw de defensie van Wêz Hadich/DOW het nakijken te geven door uit te lopen naar een 9-5 voorsprong. Wêz Handich/DOW bleef kalm en wist zo kort voor rust een kleine voorsprong te pakken. (12-13).
Na rust kreeg het publiek een gelijk opgaande strijd te zien waar over en weer werd gescoord. Uiteindelijk nam Wêz Handich/DOW het initiatief door met nog 7 minuten op de klok uit te lopen naar 16-19 voorsprong. Ditmaal was het OWK dat veerkracht toonde door twee minuten voor het eindsignaal de stand gelijk te trekken 19-19. In een tumultueuze slotfase wist geen van beide ploegen nog te scoren waardoor de punten moesten worden gedeeld.
Volgende week 11 december speelt Wêz Handich /DOW 1 om 14:30uur thuis tegen Phoenix 1. Voorafgaand aan deze wedstrijd speelt Wêz Handich/DOW 2 om 13:20 tegen Phoenix 3.