Succesvol driekamp voor Wêz Handich/DOW B1

Het zaalseizoen is goed begonnen voor Wêz Handich/DOW B1, afgelopen zaterdag werden er twee goede oefenwedstrijden gespeeld tegen De Pein B1 en DOW/Wêz Handich B1. Dit driekamp kan wel gezien worden als een toernooi om de Leyen (maar dan bij de B-aspiranten).

Het mini-toernooi begon om 12:00 met de wedstrijd tussen DOW/WH en de Pein, deze wedstrijd eindigde in een 12-6 overwinning voor de eerstgenoemde ploeg. Hierna was het de beurt aan WH/DOW om te laten zien wat ze in huis hadden. Om 13:00 floot scheidsrechter Wobbe van der Wijk voor het begin van de wedstrijd. De eerste aanval, bestaande uit Rienk, Mark, Nynke en Dieuwke, liep goed en zette het team uit Rottevalle op een vlugge 2-0 voorsprong. De tweede aanval, bestaande uit Jorn, Moniek (h), Grytsje en Janne scoorde ook en zo stond WH op een onverwachte voorsprong tegen de Pein. De ruststand was 4-1. De tweede twintig minuten verliepen ongeveer hetzelfde als de eerste, goeie aanvallen van Wêz Handich/DOW werden afgerond met mooie doelpunten en in de verdediging kreeg de tegenstander niet veel kansen om terug te komen in de wedstrijd. Eindstand: 8-3.

Doelpunten: Mark (3), Rienk (1), Jorn (1), Moniek (1), Dieuwke (1), Grytsje (1) en Janne (1)

De laatste wedstrijd van de dag was WH/DOW B1 – DOW/WH B1 (ontzettend verwarrend). Beide ploegen waren al aardig uitgeput van de eerste wedstrijden waardoor de amusementswaarde niet al te hoog lag. Het was Rienk die de score opende voor de thuisploeg met een mooie bovenhandse doorloopbal. De ploegen waren echter goed aan elkaar gewaagd en verdedigden allebei goed. Het aantal doelpunten was dan ook wat magertjes, de ruststand was 2-2. In de tweede helft kwam de uitploeg op een 3-5 voorsprong die in de laatste vijf minuten nog rechtgetrokken werd. Eindstand 5-5.

Doelpunten: Dieuwke (2), Mark (2) en Rienk (1)