Sublieme start brengt Wêz Handich/DOW opnieuw beide punten

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen de nummer drie Sparta Zevenhuizen op het programma. De afgelopen twee wedstrijden werden met enige moeite gewonnen en dus was het voor WH/DOW zaak om het goede ritme weer op te pakken en wederom wedstrijden te domineren. Daarbij kon een voorbeeld worden genomen aan de vorige confrontatie met de Spartanen. Deze werd namelijk voor de rust al beslist door een sterke eerste helft.

Om 20:30 uur werd het startsein gegeven door dhr A. Postma. De combinatieploeg uit Rottevalle en Eastermar schoot meteen uit de startblokken. De gegeven ruimte werd in de beginfase goed benut. Er werd over vele schijven gescoord en verdedigend werd de tegenstander uitstekend onder druk gezet. Dit resulteerde in een voorsprong van 6-1 in een tijdsbestek van minder dan 10 minuten. De gasten uit Zevenhuizen hadden ook in het vervolg grote moeite om de scoringsdrift van de blauwhemden af te stoppen, waardoor bij rust een stand van 16-6 op het scorebord stond.

In de rust werd benadrukt dat de scherpte moest worden behouden om er zo voor te zorgen dat de wedstrijd niet leeg zou bloeden. Ondanks deze goede voornemens was de scherpte in de 2de helft toch enigszins weggeëbd en liet WH/DOW de teugels wat vieren. Een aantal wissels werden ingezet en deze wisten hun minuten goed te benutten. De Spartanen bleven strijdlustig en wisten daardoor een goede 2de helft neer te zetten waardoor een eindstand van 25-14 werd bereikt.

Een goed begin is vaak het halve werk en dat bleek ook in deze wedstrijd. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen DIO uit Oosterwolde op het programma. Publiek bedankt voor de massale komst en ook volgende week zijn jullie van harte welkom!