Spanning en sensatie bij DOW/WH A1!

DOW/WH A1 – Heerenveen A2

DOW/WH A1 – Heerenveen A2 is als Tjalling van der Heide op een zaterdagavond, er ontstaan wel spannende situaties, maar iedereen weet dat het uiteindelijk wel weer goedkomt. Er is geen touw vast te binden aan de voorgaande onderlinge uitslagen (5-17 winst, 10-14 winst en 9-14 nederlaag), dus het resultaat van deze wedstrijd was niet te voorspellen. De spelers van DOW/Wêz Handich waren al volledig uit hun element doordat de wedstrijd van de A2, die normaal gesproken altijd voor ze speelt, af was gelast. Hun aanvoerder Fedde ‘pakkende bijnaam’ was gelukkig wel aanwezig om de nodige opmerkingen over bier en lege kratjes te maken, dus de sfeer zat er goed in bij de thuisploeg. Alhoewel wij onszelf als een gematigd fanatieke juniorenploeg zien, vallen wij in het niet bij het ongekende enthousiasme dat de A2 van KV Heerenveen bezit. Toen de spelers van DOW/WH A1 aan kwamen druipen op It Hagehiem waren de tegenstanders, ondanks de zestig minuten die ze nog hadden, al druk aan het inschieten.

Tijdens het zaalseizoen spraken wij meerdere malen over ‘ons opstartkwartiertje’, inmiddels zijn we echter van mening dat onze tegenstander ogenschijnlijk beter zijn aan het begin dan tijdens de rest van de wedstrijd. Want net als OKO A2 en De Pein A1 eerder miste ook Heerenveen A2  weinig schoten aan het begin van de wedstrijd. De 1-4 achterstand die na tien minuten op het prachtige, digitale scorebord te aanschouwen was, was dan ook allang geen verrassing meer te noemen.

Het probleem bij de Rottevalle/Eastermar- combinatie was gelukkig makkelijk aan te kaarten, want de schoten van afstand waren simpelweg niet even goed als dat we gewend zijn van de Klaas Kloosterman-formatie. Tot de 6-6 van Riekje was Jorians strafworp het doelpunt met de grootste afstand tussen de korf en de doelpuntenmaker. De ruststand werd door Henk en wederom Riekje bepaald op 8-7 in het voordeel van de thuisploeg.

In de eerste twintig minuten van de tweede helft vonden weinig noemenswaardige momenten plaats, de stand was hierna dan ook 9-9. Het had nog alle kanten uit kunnen gaan als Tjalling niet besloot om van zijn persoonlijke schotpercentage van 0% een solide 5% te maken. Dit heeft de overwinning en de kans op een kampioenschap voor de Rottevalsters/Eastermarders gered. Vanaf 11-9 greep Emma haar kans om het publiek via twee doelpunten en een blokje nog even te entertainen, de eindstand van de wedstrijd in de Battle of the Pompeblêden is 13-9 in het voordeel van DOW/WH. En zo kwam iedereen van de winnende partij toch weer veilig thuis, ondanks de momenten van spanning die ze tegenkwamen op hun rit naar de overwinning.

Doelpunten: Emma (3), Riekje, Henk, Tjalling, Mark (allen 2), Jorian en Nynke (beiden 1)