Rodenburg 3 in slotfase te sterk voor Wêz Handich/DOW 2

Het kan bijna geen toeval meer zijn; als WH/DOW 2 korfbalt, is het bijna altijd mooi weer. Af en toe een beetje zon, weinig tot geen wind en (bijna) geen regen. En dat staat voor coach Sjouke Stoker gelijk aan schuttersweer, dus dat was ook wat hij de tien jongelingen die vandaag naar Leek waren afgereisd meegaf. Jan en Tsjikke speelden mee met het eerste, daarom kregen we versterking van Pieter, Johan en Ilse (mochten jullie dit lezen, hartstikke bedankt). Verder werden we verteld over een heel goede dame en dat we onze geroutineerde tegenstanders veel moeten laten lopen.

Om 11:30 uur floot scheidsrechter H. Schuitema voor het startsignaal, hij vond dat dat er in de zwarte inschietshirts gespeeld moest worden, aangezien Rodenburg ook in blauwe shirts speelt en het kunstgrasveld ook nog eens blauw is. Het eerste aanvalsvak bestond uit Nynke, Emma, Jorian en Hessel, de andere vier spelers namens WH/DOW waren Riekje, Ruth, Mark en Pieter (in Johans shirt). In de eerste helft werd er veel gescoord, voornamelijk van afstand. Beide ploegen hoefden zich door Rodenburgs tactiek (achterverdedigen) aanvallend niet te veel in te spannen en zo stond het al snel 7-7, Johan had op dit punt het al betreden voor Hessel (maar Hessels bleef wel in het veld).  De zwarthemden leken een gaatje te slaan vlak voor rust, maar door de veel scorende dame van Rodenburg 3 stond het toch nog 11-11. Een heel andere wedstrijd dan vorige week, toen stond het namelijk 5-3 in de rust.

De tweede helft begon goed voor de uitploeg, Ruth scoorde via een vrije bal en een klein kansje en het eerste gaatje was alweer geslagen. Rodenburg liet zich echter niet uit het veld slaan en sloot al gauw weer aan. Dit was dan ook een beetje het beeld van de wedstrijd, WH/DOW kwam wel vaak voor, maar het kon niet de genadeklap uitdelen. Er werd nog wat geprobeerd door wissels in te brengen, maar de thuisploeg bleef stug volgen tot de laatste minuut. Doormiddel van een strafworp en een schot uit het hoekje van het veld kwam Rodenburg voor de eerste keer sinds de 1-0 op voorsprong. Via Pieter kon WH/DOW nog iets terug doen, maar het was al te laat. Eindstand: 26-25.

Daarmee kunnen de promotiepraatjes voor nu de koelkast in, volgende week komt het altijd hardwerkende Olympia op bezoek op It Hagehiem in Rottevalle. De wedstrijd start om 13:00 uur.