Overwinning DOW/WH A1 klinkt als gangsterrap in de oren

Zaterdag 8 april is een belangrijke dag binnen de korfbalwereld, de twee grootmachten binnen de Nederlandse competitie gaan de strijd met elkaar aan om te bepalen wie de beste is. Op een mooie accomodatie met veel publiek gingen Kinea A1 en DOW/Wêz Handich A1 om 11:00 uur de strijd aan.

Het eerste aanvalsvak, onder leiding van T.J. Alling, moest direct de gelijkmaker maken, aangezien Kinea’s gevaarlijke slungel zijn eerste stip al gemaakt had. Door strak acteerwerk van Mark van der Wijk kwamen de pompeblêden weer op gelijke hoogte. Jorian Kamp bleek deze week maar weer in staat om zijn verschillende talenten ten toon te kunnen stellen. Naast 12/16/18 uren slapen, gooit hij zijn afstandschoten er ook keurig in.

De rest van de eerste helft werd gekenmerkt door een hond in het veld veel doorloopballen en veel geschreeuw van de coach van de geelhemden. Via Marije, Jorian en Henk werd de russtand bepaald op 3-7.

In de rust heeft supersub Fedde besloten een carrièreswitch te maken, i.p.v. kapitein van de A2 wordt hij nu de beste gangsterrapper die Eastermar ooit gezien heeft.

Na de theepauze kreeg Henk van der Wijk zijn tweede tegenstander van de dag. Dat zou niet noemenswaardig zijn, als de heer niet zijn schoenen en tape was vergeten aan te doen, maar dat terzijde.

De tweede helft van deze kraker werden veel mensen aan de zijlijn bij Kinea erg onrustig. Niet alleen de coach van maakte zich ontzettend druk over het welzijn van fe scheidsrechter , ook de supporters (vermoedelijk ouders, maar we missen keiharde feiten) lieten zich inmiddels horen. Arbiter J. Meinsma trok zich er niets van aan, die was druk in de weer met de tijd en het scoreverloop. Binnen de lijnen zette het onderlinge strafworpduel tussen Henk van der Wijk en zijn twee meter aan tegenstander zich voort. Dit eindigde in 3-3.

Binnen de ‘echte’ wedstrijd werden niet veel meer doelpunten gescoord dan deze strafworpen. Emma besliste de wedstrijd (haar mislukte blokje van achteren kreeg een 10 voor inzet, maar een lager cijfer voor uitvoering) door een vrije bal te scoren en de stand op 8-12 te zetten. Scheidsrechter Meinsma vond het wel weer mooi geweest en zo werd de wedstrijd beëindigd.

De overwinning werd bij de heren gevierd onder het genot van de 101Barz Studiosessie van Steen, iedereen behalve Teije Frits kon dit wel waarderen.

Volgende week staat de volgende kraker op het programma. De combinatiejunioren uit Eastermar en Rottevalle nemen het zaterdag om 13:00 uur op tegen de Pein A1, een gevaarlijke ploeg met de leider van de ‘de Baas fan de Wâlden-poule’ Ruurd Riemersma in de gelederen.

Doelpunten: Jorian (4), Henk (3), Marije en Mark (beiden 2) en Emma.