Op naar het reserve kampioenschap

Nadat alle veldwedstrijden onder mooie en droge omstandigheden gespeeld zijn, was het dit maal een vochtige zondagochtend waarop het derde mocht aantreden tegen ZKC’19 uit Zuidwolde. Al redelijk vroeg werd aan de reis begonnen, zodat er voor de wedstrijd nog een bakkie leut genuttigd kon worden. Na een klein foutje van de vrouwelijke navigator (of was het toch van de chauffeur??) werd het mooie sportpark gevonden.

Het bakje koffie/thee van de lokale Veronique/Angeliek/Monica/plaatselijk Betsy of was het toch gewoon Saskia?, werd aangevuld met Bastognekoeken van ons eigen Le Bart. Na deze voorpret werden de kleedkamers opgezocht om ieder klaar te maken voor de wedstrijd, welke om 11:30 uur door beide scheidsrechters precies gelijk werd gestart. U zult wel denken, twee scheidsrechters?? Nee zo lux hebben wij het niet, er werden 2 wedstrijden tegelijk gespeeld.
Tot op heden is nog niet bekend of het aan de koffie en thee van Saskia lag of aan de Bastognekoeken van Le Bart, maar effect had het wel! Binnen 5 minuten spelen én in 5 aanvallen, stond er al een 0-5 op het scorebord. Tijdens deze superstart werd er vanaf de kant werd er door de coach een nieuwe quote geroepen, “we hebben weer eens getraind”. De kaarten waren gelijk al geschud en het was duidelijk dat de formatie uit Rottevalle en Eastermar de beste kaarten in handen had.
Helaas lukte het niet om de scherpte van de eerste 5 minuten vast te houden, waardoor er veel kansen werden gemist en de aanvallen veel te kort werden. Hierdoor kon ZKC een beetje meekomen tot een stand van 4-8. Henk Sjoerd vond dat er ingegrepen moest worden en riep een aantal aanwijzingen richting de spelers. Niet alleen de spelers werden hierdoor opgepept, ook ons jongste supporter werd uit haar dromen gehaald. Ze schrok hier zo van, dat Siska (alias de tienermoeder) moest worden ingezet.
Ook de weergoden hadden het goed met deze wedstrijd voor, zodra de spelers op het veld stonden was het droog en zodra ze het veld verlieten begon het te regenen. Zo ook tijdens de rust, de scheidsrechter had nog maar net afgefloten en daar begon het te regenen. Na zo’n 10 minuten rust was het ook weer droog en kon de wedstrijd hervat worden met een stand van 4-12.
Ook in de eerste minuten van de tweede helft werd scherp gestart, in de eerste aanval viel gelijk een doelpunt voor WH/DOW. Al redelijk snel stond er een stand van 5-15 op het scorebord. De wedstrijd was duidelijk gespeeld en zat geen enkele spanning meer in. De scherpte verslapte bij het combi-team en dit gaf ZKC weer de ruimte om te scoren. Maar ook bij de thuisploeg liep het niet op rolletjes, wat resulteerde in slechts 3 doelpunten. Met nog zo’n 10 minuten te spelen werd de scherpte weer gevonden door de Friezen. De aanvallen werden weer beter opgezet, zodat er meer kansen in een aanval zaten. Gestaag ging het scoren verder.
In de laatste minuten van de wedstrijd wou ZKC een speelster bedanken voor haar bewezen diensten. Gezien WH/DOW de bal op dat moment in de handen had, werd snel besloten om de bal buiten te gooien, zodat het spel even stilgelegd kon worden. Onder een groot applaus en met een bosbloemen werd ze bedankt en gewisseld. ZKC kreeg de bal uit en het spel kon worden hervat. Echter was een andere dame van ZKC zo onder de indruk van dit gebeuren, dat ze niet wist waar ze heen moest met de bal. Snel besloot ze de bal via eigen speler dan alsnog terug te geven aan de Friezen.
Bij een stand van 9-19 werd de wedstrijd afgefloten en elkaars handen geschut. Zo’n 3 minuten later klonk er een echo fluitsignaal, de andere wedstrijd was ook afgelopen. Daar was het iets spannender, de uitploeg had gewonnen met 19-23. Al met al niet een goede start voor de Zuidwoldenaren.
Aankomende zondag (29 mei) is de laatste wedstrijd alweer. Tegenstander is het vierde van Heerenveen, welke op de derde plaats staat. Helaas kunnen we geen kampioen worden, doordat Rodenburg veel te sterk is voor deze competitie. Bij winst of gelijkspel kan het derde zich reserve kampioen noemen! Diezelfde middag wordt het seizoen afgesloten met een barbecue in Eastermar, dus komt allen! Vergeet je niet op te geven bij Siska Weidenaar.