Op korfbal bezoek in de stad achter de duinen……..

Het tweede moest deze week op bezoek in Lelystad. De wedstrijd WH-DOW 2 – Exakwa 2 stond gepland om 16:10 op een voor ons ongewone zaterdag.
WH/DOW 2 kwam direct op een 2-0 achterstand maar dit wisten de friezen direct weer recht te trekken. Bij een stand van 7-7 werd het rust signaal gegeven.
De tweede helft ging gelijk op. Exakwa 2 wist steeds eerst te scoren maar WH/DOW 2 bleef goed in de achtervolging. De wedstrijd eindige in een 13-13 gelijk spel.
Het vlaggenschip mocht de dag erna uitrukken naar het oh zo mooie Den Haag. Na een reis van dik 2 uren (met een tussenstop bij La Place waar wat lekkere versnaperingen werden genuttigd) kwamen we aan bij sportcomplex de Houtrust.
Na de voorbespreking werd er warm gelopen en druppelde het eerste meegereisde publiek al binnen.
Om 5 voor 3 werd het start signaal gegeven door scheidsrechter T. De Heer. Fris en fruitig werd er gestart en kwam de Ferwerda formatie op een 0-1 voorsprong. Vanaf de 5-5 liep WH/DOW uit naar een stand van 7-13.
Tweede helft kwam WH/DOW slecht uit de startblokken. ALO 1 maakte duidelijk dat de wedstrijd nog niet gewonnen was en komen terug tot 10-13. Vanaf de 13-16 nam de Ferwerda formatie weer afstand van de Hagenaren. Uiteindelijk was de uitslag 18-22 en kunnen de punten mee terug genomen worden naar het mooie Friesland!
We willen de wissels en het publiek weer bedanken! Volgende week staat de eerste thuiswedstrijd van de zaalcompetitie op het programma. Voor zowel 1 als 2 de bekende tegenstander Kios uit Ruinerwold.