Ongeslagen titel blijft behouden voor het derde.

De shirtjes zitten weer schoon en opgefrommeld in de tas, nu het verslag nog. De thuis wedstrijd tegen LDODK 4 werd nipt gewonnen met 1 doelpunt verschil. Om twintig voor twaalf fluit de arbiter de wedstrijd in.

In de eerste twintig minuten neemt LDODK een voorsprong van 5 doelpunten. Met goed spel en afronding scoorden zij over verschillende schijven. Terwijl wij deze week nog wel een training bal gooien kunnen gebruiken. Want verschillende passen verdwenen over de zij- en achterlijn.
Na 15 minuten spelen begonnen wij grip te krijgen op de wedstrijd. Vlak voor rust brengt Hinke Sytske met een strafworp het verschil terug naar 1 doelpunt.

Na de rust is het stuivertje wisselen en nagel bijten. Het meegekomen publiek krijgt waar voor zijn geld. Vanaf de stand elf-elf is het verschil nooit niet groter geweest dan 1 doelpunt. Net als vorige week word de wedstrijd beslist in de laatste minuten. LDODK weet in de laatste minuut eerst de gelijkmaker te scoren (15-15) en vervolgens nog een afstandschot te maken (16-15). Het derde mag nog één keer aanzetten en in de slot seconde schiet Bente ons nog naar 1 punt (16-16). Of WH/DOW 3 nu één punt heeft verloren of gewonnen laat ik in het midden.

Volgende week thuis tegen OWK.