Oko-Bies 3 vs. Wêz Handich 4

Afgelopen zondag stond voor het vierde de uitwedstrijd tegen OKO-Bies op het programma. In de voorbereiding hadden we met één doelpunt verschil de gewonnen. Maar de eerste competitiewedstrijd werd toch echt verloren tegen hetzelfde team. Daarom waren we deze zondag extra gebrand op winst!

‘Wy moatte soarchje dat it goed stiet, in gatsje meitsje en it gatsje behâlde of útbreide’ aldus de peptalk van Sido vooraf. Deze woorden hadden we goed in onze oren geknoopt want vanaf het begin liep het als een trein. Na de 1-0 achterstand was iedereen wakker en werd er drie keer op rij gescoord. Aanvallend waren er prachtige acties die mooi afgerond werden en na de 3-4 kon OKO het niet meer bijhouden. Verdedigend stonden we sterk en praktisch elk schot van de tegenpartij werd meteen omgedraaid in een mooie aanval voor ons. In de rust stond het dan ook 4-9!

De tweede helft begon met een aantal wissels waarvan één bijzonder goed uitpakte. De eerste goal in de allereerste aanval na rust was voor Bartele. Dit zorgde voor veel inspiratie bij de rest. Prachtige acties, keurig uitgespeelde balletjes en een lekker tempo. We liepen uit naar 4-14! Het enige smetje op de wedstrijd was dat OKO uiteindelijk stiekem toch nog 3 keer op rij wist te scoren. En zo werd het 7-14 en kon de winst (alweer!) mee naar Rottevalle.