Nipte maar terechte overwinning voor DOW/Wez-handich A1 tegen De Hoeve/leonidas A1

Na vorige week zuur gelijk te hebben gespeeld door en late tegentreffer waren we vandaag gebrand om vandaag winnend van het veld te stappen. De voorbereiding was gefocust en de omstandigheden waren goed. We begonnen dan wel goed maar scoorden niet.

We kwamen dan ook op achterstand. Dit werd al gauw weer rechtgezet door een goal van Anne Zuiderveld. Al gauw maakte Henk van der Wijk er 2-1 van. Nu liep het spel wat vast. Niet dat het slecht iedereen deed wat er moest gebeuren maar er werd maar niet gescoord, wat ook uiteindelijk ook het probleem van de dag was. na een strafworp tegen te hebben gekregen en het weer gelijk stond, werd er eindelijk een gaatje van twee gemaakt. Dit konden we lang vasthouden. Wij scoorden vandaag moeizaam maar verdedigend hadden we het wel goed staan. Maar als er niet gescoord wordt dan vallen de ballen aan de andere kant en konden we rusten met een 5-5 tussenstand. Tweede helft moesten we gewoon onze kansen afmaken en net zo verdedigen als de eerste helft.

De tweede helft begon goed met een mooie goal van Henk van der Wijk. Maar dit keer werd er meteen op geantwoord en stond het weer gelijk. We kwamen nu zelfs op achterstand. Hier hadden we wat moeite mee maar lukte uiteindelijk wel. Nu was het zaak om door te zetten. Deze wedstrijd moest worden gewonnen. We hadden veel langere aanvallen dan De Hoeve en creëerden ook veel meer kansen. Gelukkig hadden we Tjalling, die was ingevallen voor een goed spelende Jurjen Rienk de Jong, die een fraaie inloopbal maakt waarbij hij twee verdedigers het bos instuurde. Nu stonden we weer op een voorsprong en konden dit uitbouwen naar een 9-7 voorsprong. Nu mochten we het echt niet meer uit handen geven. Alleen weer verzuimden we het om te scoren en konden weer terugkomen nu werd het toch nog erg spannend in de slotfase.  In de laatste vijf minuten stond het 10-9 en werden we erg slordig. Korte aanvallen en veel vergooide ballen. Maar gelukkig konden we het verdedigend goed dichthouden en konden we met winst van het veld stappen. Al met al was het wel een goede wedstrijd alleen vergaten we te scoren.