Kleurrijke overwinning.

Zondag 24 september was het weer zo ver, de blauwhemden van het 4de moesten afrijzen naar Beilen met als doel 2 punten mee terug te brengen. Enigszins versnipperd door Nederland kwamen de troepen bijeen in Beilen om zich onder het genot van een bakje koffie of thee mentaal voor te bereiden voor de wedstrijd tegen Vitesse 2. Warmlopen hoefde niet zo zeer, want een sterke herfstzon zorgde al voor een aangename temperatuur. Vervolgens toch maar even inschieten, ondertussen werden de spelers doorgenomen door aanvoerder Sipke en de scheidsrechter. Hierin werd meteen een nieuw systeem doorgevoerd waarbij de Dames op kleur werden gesorteerd zodat het voor onze fluiter meteen helder was wie wie is. Nog even de opstelling doornemen en ons strijdplan zodat we helemaal klaar waren voor de wedstrijd.

Aanval: Verdediging:
Sipke Vincent
Jacob Bartele
Hinke Sytske Grytsje
Froukje Bente

En toen was het zo ver, de scheidsrechter floot in en binnen enkele seconden wisten de wij de bal al te onderscheppen om vervolgens naar onze aanval te spelen, die al snel de 0-1 maakte. De 1-1 van Vitesse volgde ook al snel maar meer hoop werd er de eerste helft niet gegeven. Een serie doelpunten maakte zo een voorsprong van 1-6. Door ons voorbeeld te volgen wist Vitesse nog enkele doelpunten te maken maar met 5-12 konden we tevreden de rust in.

De tweede helft viel echter zwaar, het team kreeg last van een after-dinner dip. Toen Vitesse echter de stand tot 9-12 wist te brengen werden de blauwhemden wakker geschud. Nadat Jacob het startsein gaf door de 9-13 te maken, droeg hij het stokje over aan Sido. Dit werd door de rest opgepakt tot de 9-18 zodat wij onze punten weer veilig hadden gesteld. Ondertussen werden de kleurcodes er weer even bij gepakt zodat Lisa ingebracht kon worden voor Froukje die vervolgens in het andere vak voor Bente werd ingezet. Dit zorgde voor een mooie overwinning van 12-20 zodat we met een voldaan gevoel weer naar huis konden.

Graag zien wij u aan komende Zondag 12 uur te Eastermar om onze wedstrijd tegen de Pein 2 aan te moedigen.