Kios-dos 5 – wh-dow 4

Op zondag morgen 7 mei stond er weer een wedstrijd op het programma in Ruinerwold. Na 2 weken vrij geweest te zijn, gingen we dit keer naar Ruinerwold. Na een klein uurtje in de auto kwamen we aan bij het sportpark van Kios-Dos. Was er nog tijd voor een bakje? Ja zeker doen we nog een bakje anders beginnen we wel wat later. We hadden ook al een lange reis gemaakt dus een bakje koffie ging er wel in. Snel omkleden, dan bleef er net nog tijd over om in te schieten en voor een kleine bespreking. De vakken waren als volgt. De verdediging: Wietze, Foppe jan, Janna, Nynk en Iris. De aanval: Sido, Henk, Jurjen Rienk, Siska en Ilse. De scheidsrechter gaf met een fluit signaal aan dat de wedstrijd van start zou gaan. Kios-Dos probeerde een aanval op te zetten, maar Wh-Dow wist al snel de bal te veroveren. Het aanvals vak van Wh-Dow wist snel de stand op een voorsprong te brengen van 0-2. Het verdedigings vak vulde dit aan door na de vakswisseling de doelpunten te vermenigvuldigen. Dit bracht ons tot een stand van 0-4. Allebeide vakken wisten mooie aanvallen neer te zetten. En  verdedigend probeerden we de tegenstander op nul te houden. Maar je kan niet altijd voor de wind hebben en Kios-Dos wist er ook 1 te maken (1-4). Wh-Dow liet het er niet bij zitten en wist de stand weer uit te breiden naar een 1-6 voorsprong. De tijd op het scorebord ging richting een rust signaal. Als we met deze stand de rust in gaan deden we het ontzettend goed en zag het er naar uit de overwinning binnen te kunnen halen. Maar dat leek de tegenstanders geen goed idee. We gingen de rust in met 4-7. Na een lekker bakje thee en een bespreking met z’n allen, waren we het er over eens dat we ze niet nog dichter bij moesten laten komen. We zouden de 2e helft scherp moeten beginnen. De scheids was er ook klaar voor, er kon aan de 2e helft begonnen worden. Na een poos te hebben geprobeerd de stand uit te breiden ging dit helemaal anders. Het leek wel of we in elke hoek, waar we ook stonden wind tegen hadden. En Kios-dos kreeg nu de wind er onder en wist de stand naar een 6-7 te brengen. Al met al hadden we wel in de gaten dat er wat moest gebeuren. Gelukkig wist Wh-Dow het gat weer op 2 verschil te brengen. Maar al snel lieten de tegenstanders dit gat niet op het score bord staan. Zij wisten de stand op gelijke hoogte te brengen naar 8-8. De spanning zat er bij beide ploegen goed in. Wh-Dow leek het zicht op een ruime overwinning weg te geven. Kios-Dos rook een overwinning. Beide ploegen werden fanatieker. Wh-Dow wist weer op voorsprong te komen 8-9 . Met nog een kleine 6 min op de klok werd er gefloten voor een overtreding, vrijebal voor de tegenstander. Er werd in gefloten en direct ook werd weer het spel stil gelegd. Kios-Dos dacht we maken de vrijebal wel even af. Maar  er bleek een speler van Wh-Dow het niet eens te zijn met de beslissing van de scheids. En voor je het weet heb je dan een kaart te pakken. Vervolgens alles weer een beetje gesust te hebben, want zo was het niet bedoeld. Wat er toen gebeurde verbaasde ons, de goal werd goed gekeurd en zo kwam de stand op een 9-9. Het spel was stil gelegd, mag je dan het doelpunt goed keuren?! Na de laatste minuten uitgespeeld te hebben, konden we helaas maar met 1 punt naar huis. Volgende week nemen we het weer op tegen Kios-Dos, maar dan bij de Burgerkamp te Eastermar. ( Henk en Jurjen Rienk bedankt dat jullie ons team wouden versterken)