Kampioen!

Daar was het dan eindelijk zo ver voor Wêz Handich/DOW! Het vlaggenschip promoveert naar de eerste klasse. Na de promotie naar de tweede klasse in het seizoen 2011-2012, waren we drie opeenvolgende seizoenen met een tweede plaats heel dicht bij, maar na afgelopen weekend is het dan écht een feit.

Afgelopen zondag moest Wêz Handich/DOW het opnemen tegen hekkensluiter WSS uit Oude Pekela. Een wedstrijd die op papier makkelijk lijkt, maar Wêz Handich/DOW wist dat de gasten uit de Pekela’s zich nooit zomaar gewonnen geven. Om 14.30 uur, nadat het tweede van Wêz Handich/DOW belangrijke punten tegen OWK 2 had gepakt, startte de wedstrijd.

Het begin was moeilijk, waar Wêz Handich/DOW de afgelopen weken snel uit de startblokken kwam, was het begin nerveus. Was er dan toch iets van druk bij de spelers aanwezig? Wêz Handich/DOW moest in het begin tegen een kleine achterstand aankijken. De scores verliepen het eerste kwartier moeizaam. Met een groot publiek achter zich herpakte Wêz Handich/DOW zich het tweede kwartier. Het begon te lopen, de scores vielen weer als vanouds en al snel werd de kleine achterstand omgebouwd tot een voorsprong van 13-6 in de rust.

In de tweede helft werd het al snel duidelijk, dit kon niet meer mis gaan. De scores vielen ongeveer om en om, WSS kwam niet dichter bij, maar Wêz Handich/DOW liep ook niet ver meer uit. De spanning was duidelijk van de wedstrijd. Met een eindstand van 21-15 kon Quick’21 de blauwhemden op de ranglijst niet meer inhalen en kon het feest gevierd worden. Dit werd dan ook tot in de late avond door de club gevierd met de trouwe toeschouwers die elke wedstrijd als negende man aanwezig waren. De selectie van Wêz Handich/DOW wil het publiek hier dan ook hartelijk voor bedanken.

Aanstaande zaterdag 20 februari staat de nummer twee Quick’21 uit Oudega op het programma. Om 20.15 uur mag Wêz Handich/DOW proberen de ongeslagen status te behouden in de Westermar in Bergum.