Hoogmoed komt voor de val

Voor de derde keer in ongeveer twee maanden trad Wêz Handich/DOW B1 aan tegen Mid-Fryslân/Jansma Burdaard B2. De vorige confrontaties eindigden allebei in een overwinning voor de Rottevalle/Oostermeer-combinatie, de uitwedstrijd op het veld werd gewonnen met 3-7, de thuiswedstrijd met 8-7. Na de successen van de afgelopen werd gerekend op een redelijk makkelijke overwinning voor WH/DOW B1. Het ging echter anders dan verwacht.

Beide ploegen begonnen niet zeer sterk aan de wedstrijd, na een kwartier was er nog steeds niet gescoord. De uitploeg had het overwicht in Grou, maar kon het niet uitdrukken in doelpunten. Het was uiteindelijk Mark die de 0-1 maakte d.m.v. een doorloopbal. Mid-Fryslân kwam al gauw langszij en net voor de pauze zelfs nog op voorsprong. De scheidsrechter floot voor de pauze bij een 2-1 stand.

De tweede helft begon veelbelovend voor de Sjoerd Kingma-formatie. Jorn werkte de achterstand weg. Hierna was het de thuisploeg die het initiatief nam. Men liep dan ook al gauw uit tot een 5-3 voorsprong met een mooie doorloopbal uit de ruimte. In de laatste vijf minuten kreeg de verdediging nogmaals twee doelpunten te incasseren. Eindstand: 7-3. Over twee weken zal het spel veel beter moeten zijn om te winnen van Wêz Warber/Wêz Fluch B1.

Doelpunten: Moniek (1), Jorn (1), Mark (1).