Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw….

Zondag 9 april mochten wij (DOW/WH 3) aantreden tegen het 4e team van Drachten. Vincent was afwezig vandaag, vandaar dat Sido weer was gevraagd om ons te vergezellen.
We hadden geen tijd meer voor koffie/thee voor de wedstrijd, vandaar dat we na het omkleden maar snel zijn begonnen met de warming-up. Warm hadden we het zomaar. De thermometer tikte aan het einde van de ochtend al bijna de 15 graden aan en het zou alleen maar warmer worden. Afijn…de wedstrijd.

Het aanvalsvak bestond uit Sipke, Jacob, Corien en Grytsje. De verdediging startte met Jappie, Pier jan, Lisa en Bente. Sido, Froukje en Hinke-sytske hadden hun zonnebril meegenomen om vanaf de bank de wedstrijd te aanschouwen. De wedstrijd ging aan het begin erg gelijk op en beide ploegen stonden om de beurt op een kleine voorsprong van 1 puntje. Dit ging zo de hele eerste helft. De eerste helft werd afgesloten met een hele mooie actie van Corien, zij scoorde de gelijkmaker. We gingen dan ook de rust in met een stand van 11-11.
Tijdens de pauze had Drachten lekkere ranja voor ons klaar gemaakt, maar of dat nou zo’n goed idee was….. voor Drachten vast wel, maar voor ons ging de 2e helft niet zo sterk van start. Na dik 10 minuten spelen keken we ineens tegen een achterstand van 5 goals aan. Wat is dit nou dan?? Hier had niemand een antwoord op, behalve dat het scoren in beide vakken van DOW/WH helaas erg moeizaam ging. Drachten ging meer hangen onder de korf om in de afvang de bal te onderscheppen. Helaas met succes voor hen. Halverwege de tweede helft mochten alle drie de wisselspelers warmlopen en lieten Lisa, Jacob B en Bente zich wisselen…zou vers bloed gaan helpen? Maar helaas kwam dit te laat. Er werden nog wel wat goaltjes meegepakt, maar het was onvoldoende om weer in de buurt te komen van Drachten. Ook dit maal sloot Corien de 2e helft af met een klein kansje. Jammer genoeg hebben we verloren met 21-16.
Na de wedstrijd hebben we lekker van het zonnetje genoten (en paaseitjes van Lisa) en na een kleine verbouwing van de auto van HS zijn we maar weer afgezet naar huis. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen TFS voor ons gepland.