Het zonnetje lacht, de lucht is blauw, winst waar blijf je nou…??

Nadat we vorige week helaas verloren hadden tegen De Wâlden 4 stond voor DOW/Wêz Handich 3 vandaag de wedstrijd tegen Drachten/Van der Wiel 4 op het programma. Deze ploeg zat vorig jaar bij het 2e in de competitie. Met wat instructies van onze “coach” Vincent en aanwijzingen van ex 2e speler Corien, was het voor ons duidelijk dat we goed moesten verdedigen en ze vooral niet uit stilstand laten schieten.

Met het zonnetje mooi strak aan de lucht floot de scheids om 12.00 uur het startsignaal van de wedstrijd. In de aanval begonnen Vincent, Pier Jan, Corien en Froukje en de verdediging bestond uit Jacob, Sipke, Hinke Sytske en Bente. De eerste paar minuten werd er niet gescoord, maar de openingstreffer was toch voor Drachten. Gelukkig had onze aanval hier een antwoord op, alleen wist Drachten de korf toch iets makkelijker te raken en wisten ze een klein gaatje te creëren dat de stand op 1-4 zette. Tot de rusten konden we Drachten aardig volgen met scoren, waardoor het met de rust 9-10 stond en we ze ineens toch op de hielen zaten.

Na de rust was het DOW/Wêz Handich die als eerste weer de korf wist te raken waardoor de stand even gelijk stond. Alleen was het Drachten die het voortouw nam en weer een gat wist te creëren van 6 doelpunten waardoor de stand op het scorebord 11-17 werd. Nu mochten de wissels warm gaan lopen en zich gaan bewijzen. Lisa werd gewisseld voor Bente en Grytsje kwam er in voor Froukje. Met deze wissels kregen we toch weer een beetje het scorend vermogen omhoog. Met een kleine spurt wisten we toch nog weer even dicht bij te komen met een stand van 20-23. Maar het was toch de tegenpartij die aan het langste eind trok en met een 20-26 werd de wedstrijd beëindigd.

Volgende week gaat de wedstrijd tegen TFS 2 niet door, deze wordt nog op een nader te bepalen tijdstip in gehaald. Ons eerst volgende wedstrijd zal zijn tegen Hoogkerk 3 op 25 september. Tot dan!

P.S. Mocht er nog iemand zich aanbevolen voelen om ons team te coachen, schroom niet!

Doelpunten: Vincent 6, Sipke 5, Hinke Sytske 2, Corien 2, Grytsje 2, Bente 1, Pier Jan 1, Lisa 1.