Het vierde zet ongeslagen reeks voort

Na een geweldig zaalseizoen werd het weer tijd om de weide op te zoeken. De doelstellingen in de zaal zijn allen behaald en konden de ogen weer gericht worden op de veldcompetitie. Hier kende het elite-team weliswaar 1 misstap, op een doordeweekse donderdagavond is in het najaar verloren van AVO. Tijd voor revanche!

Met hervatten van de competitie is de stand nog spannend, AVO is lijstaanvoerder met DOW/WH op de hielen. Daarna komt OKO/BIES op slechts 1 punt verschil. DIO en Kinea houden de middenmoot in stand en Vitesse, Korwi en De Pein proberen van de laatste plaats af te komen. Maar er kan natuurlijk nog van alles gebeuren, de competitie is nog maar net hervat. Het combi-team uit Eastermar en Rottevalle heeft op papier wel de zwaarste start. Als eerste wordt er tegen de nr 1 AVO gespeeld, waarna de derby tegen OKO/BIES volgt.

Zoals gebruikelijk van het vierde wordt er altijd eerst gestart met koffie en thee, anders kunnen deze diesels niet op temperatuur komen. Ondanks de sleuteloverdracht nog maar zeer recent was, had deze speler toch moeite om op tijd te komen. Waarschijnlijk nog veel te druk om de paaseieren te verwerken… Hierdoor schoot het bakje koffie/thee er bij in, de kleren moesten sneller verwisseld worden dan normaal én zelfs het inschieten moest ingekort worden om op tijd te kunnen starten.

Om stipt 12:00 uur kon er alsnog gestart worden en beide teams moesten behoorlijk wennen aan elkaar, het veld en de natte bal. In de eerste minuten werden aan beide kanten dan ook veel ballen vergooid. Het was de thuisploeg die als eerste het gat van de korf wisten te vinden, waarna AVO vrij snel volgde. Nadat beide teams gescoord hadden, kwam de wedstrijd langzaam op gang. Maar dan ook langzaam! De gasten uit Drenthe hadden enorm veel moeite met het verdedigend werk, waardoor er veel ballen onderschept konden worden. Ondanks de vele onderscheppingen en het lange balbezit van de Friezen bleef het tempo laag. In deze vertraagde vorm van spelen wist DOW/WH wel eenvoudig uit te lopen naar 9-4. Met deze stand werden de kleedkamers dan ook opgezocht.

Onder het genot van een bakje thee werden hier een daar nog wat tips overgedragen naar elkaar. Iedereen was het er wel mee eens dat het tempo om hoog moest. Dit laag veel te laag dat zelfs een aantal spelers riepen dat ze niet moe waren of niet eens een zweetdruppeltje hadden vernomen. Dit kon natuurlijk niet, dus 2de helft vol aan de bak. Er werd nog benadrukt dat er in het najaar verloren is van AVO, dus niet te vroeg juichen!

Nadat ook AVO de thee achter de kiezen had, kon de tweede helft gestart worden. Met vol goede moed werd de eerste bal onderschept en kon er weer aangevallen worden. Echter bleek de tweede helft een copy van de eerste. Ook de start van de tweede helft werden veel ballen vergooid of schoten door de handen. Het publiek riep om verbetering, dit waren zij niet van het vierde gewend! Massaal werd er door Gerrie geroepen dat zij doelpunten wilden zien. Nog voordat ze haar zin kon herhalen had spits Sipke de hint begrepen en wist de score van de tweede helft te openen.

Dat de thee AVO goed had gedaan bleek wel uit het spel. Ze kregen steeds beter grip op het verdedigende werk van de Friezen. Er werd niet alleen op een beter moment geschoten, maar ook zuiverder. Toch was de thuisploeg niet erg onder de indruk, vrij snel kon er met een doelpunt geantwoord worden. Ondanks dat beide teams nu wel warm moesten zijn, bleef het tempo laag en vertraagd. De wedstrijd werd hierdoor ook niet spannend, het gat van 5 was te groot om te overbruggen en er werd om de beurt gescoord. De leidsman vond het na 70 minuten wel welletjes en floot met een stand van 18-11 voor de laatste keer.

Een zakelijke overwinning tegen een heel andere AVO dan de uitwedstrijd in Assen. Misschien de volgende keer maar wel op tijd zijn, zodat er alsnog begonnen kan worden met koffie en thee 😉! Volgende week staat er een heel andere wedstrijd op het programma, dan wordt er om 11:30 uur aangetreden tegen de routiniers van OKO/BIES uit Opende. Dan zal alles weer uit de kast gehaald moeten worden te winnen. De vorige wedstrijd werd nipt gewonnen met 1 verschil, dus OKO zal wel uit zijn op revanche! Tot zondag 8 april in Opende!