Het fiifde weet weer wat winnen is

We noteren zondag 1 april, 10.45 uur. Locatie it Hagehiem. “It fiifde” komt bij elkaar. Na een wat minder succesvolle eerste veldcompetitie (0 punten) en een ietwat klein beetje betere zaalcompetitie (3 punten) was het nu tijd om het seizoen af te sluiten met zes frisse nieuwe wedstrijden.

Het programma ziet er goed uit, eindelijk eens geen LDODK 6 of OKO 4, maar drie (bijna) nieuwe tegenstanders. In de komende wedstrijden nemen wij het op tegen het voor ons onbekende De Pein 3 en reeds bekend vanuit de zaal Wez Warber/Wez Fluch 1. Maar voor vandaag stond voor de verandering niet het zesde, maar het vijfde van LDODK op het menu.Een keer niet de geroutineerde
veteranen met heren van minimaal twee meter, maar een jonge enthousiaste ploeg.

In de kleedkamer begon het al goed, toen bleek dat er door de vijf heren, maar door vier een setje passend schoeisel meegenomen was. Na kort overleg en vergelijking van de maten was hierdoor het wisselbeleid snel uitgestippeld.

De aanval bestond dit keer uit Foppe Jan, Teake, Janna en Iris. Aan Wietze, Michel, Tasina en Henny om LDODK voor nu op de nul te houden. Op de bank beschikten we met Sido en Siska over nog meer power om in te zetten waar mogelijk/nodig

11.30 uur stond als aanvangstijd op papier, en de ons welbekende scheidsrechter dhr. J. Meinsma hield zich hier dan ook aan. Er werden nog wat handjes geschud waarna om 11.30 uur de eerste bal van persoon wisselde.

De start was veelbelovend en vrij snel stond de 0-2 op het bord. Nadat er aan beide kanten de doelpunten wat werden verdeeld gingen we relatief gelijk op de eerste helft door. Dit resulteerde uiteindelijk in een ruststand van 6-9.

Met winst de rust in gaan was een vrij nieuwe ervaring voor ons, maar dit voelde prima en is zeker voor herhaling vatbaar. Daar het spel goed verliep was er vrij weinig te bespreken, dus even rustig het bakje thee nuttigen en wachten tot de hervatting.Michel maakte hierbij ruimte voor Sido, daar dit schoentechnisch de enige optie tot wissel was.

De tweede helft verliep vrijwel gelijk aan de eerste helft. De doelpunten werden keurige over de beide teams verdeeld en “it fiifde” liep zelfs nog een klein beetje verder uit. Uiteindelijk resulteerde dit in een 11-18 einduitslag. 18 doelpunten is een zeer goed begin en een aantal waar wij dit seizoen nog aan toe gekomen zijn.

Met een goed gevoel zijn we deze competitie begonnen en staan we zelfs (voor nu) op de goede kant van de ranglijst, ongeslagen op plek 1 ;)

Op 15 april staat de thuiswedstrijd tegen De Pein 3 om 11.00 uur op het programma in Eastermar.

Siska, bedankt dat je even met ons mee wou!