Hard gestreden, het eerste punt binnen.

Wêz Handich/ DOW 1- KIOS 1

Doordat de eerste speelronde uitgesteld was i.v.m onze voorbereiding op de competitie, werd de inhaalwedstrijd gepland op donderdagavond 14 september in Ruinerwold. Na de dramatische wedstijd van afgelopen zondag had Wêz Handich/ DOW wat recht te zetten.

Door wederom een zwakke start ontstond er onmiddellijk een achterstand van 2 punten. De achterstand werd gelukkig snel goed gemaakt, waardoor de wedstrijd echt kon beginnen. Doordat het team zich verdedigend goed aan de gemaakte afspraken hield, had KIOS het in de aanvalsvakken lastig. Verder werd er in de aanvalsvakken van Wêz Handich/ DOW duidelijke lijnen gelopen, waardoor er aanvallend goede kansen werden gecreëerd. Omdat de afronding ook goed verzorgd was stond er in de pauze een stand van 11-14 op het scorebord.

De thee was een welkom opwarmertje.

De eerste vijf minuten na de pauze was een sterke fase van Wêz Handich/ DOW, waardoor de voorsprong vergroot werd tot 4 doelpunten. Toch werd deze voorsprong door KIOS weer tenietgedaan. De laatste 25 minuten waren de twee ploegen aan elkaar gewaagd. De laatste 5 minuten kon KIOS toch een gaatje van 2 doelpunten slaan, maar door goed spel in het aanvalsvak kon Wêz Handich/ DOW binnen het laatste fluitsignaal de terechte gelijkmaker scoren. De uiteindelijke stand die op het scorebord verscheen, was 25-25.

Aankomend weekend is het belangrijk om weer punten te pakken. De wedstrijd wordt zondag om 14:30 op het Hagehiem gespeeld tegen DOT (Os).

We rekenen weer op de steun van alle trouwe supporters.