Goede start Wêz Handich/DOW 1

Zondag 8 november 2015 was het dan eindelijk zover, de eerste zaalwedstrijd van Wêz Handich/DOW 1. Op het programma stond de uitwedstrijd tegen Rodenburg1, dat in het verleden altijd een lastige wedstrijd is gebleken. Belangrijk was dan ook om scherp te starten om zo meteen de eerste punten in deze zaalcompetitie bij te kunnen schrijven.

Om 14:30 uur floot scheidsrechter L. van der Lei voor het startsignaal. In het begin waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en met de eerste aanvallen werd aan beide zijden gemakkelijk de korf gevonden. De rebound was bij de blauwhemden goed verzorgd en ook in de afronding was men scherp, zodat een klein gaatje van vier kon worden geslagen. Ook toen er even wat zand in de motor leek te zitten, bleef dit gaatje bestaan en langzamerhand werd de marge uitgebreid en werd er met 7-14 gerust.

Na de pauze bleef men, zoals benadrukt, scherp en werd Rodenburg niet de mogelijkheid gegund om aan te sluiten. De kansen werden goed benut en er werd over veel schijven gescoord. In de laatste 15 minuten mochten Lieke de Vries en Anne Zuiderveld, die nog een mooi doelpunt meepikte, nog hun minuten maken en zo kwam de combinatieploeg uit Eastermar en Rottevalle aan een comfortabele 18-29 zege.

Een goede start van dit zaalseizoen voor Wêz Handich/DOW en over het algemeen heerste een tevreden gevoel over de wedstrijd, al zijn er altijd verbeterpunten. Volgende week zal er worden aangetreden tegen Vitesse 1 uit Beilen in de eerste thuiswedstrijd van het zaalseizoen. Publiek is dan ook van harte welkom in de Dûnoardhal!