Goede start voor Wêz Handich/DOW B1

Het is weer april, het is weer lente, dus het is weer tijd voor het voorjaarsveldseizoen, op 2 april 2016 betrad Wêz Handich/DOW B1 voor het eerst weer het kunstgrasveld van Sportpark It Hagehiem voor een competitiewedstrijd. Tegenstander van vandaag was het altijd stugge Harkema B1, deze ploeg speelde in de zaal nog in de derde klasse, dus het beloofde een spannende openingswedstrijd van de vierde klasse E te worden.

Om 11:00 uur floot scheidsrechter Wobbe van der Wijk voor het startsignaal. De blauwhemden kwamen goed uit de startblokken, het eerste aanvalsvak van Rienk Bergsma, Mark van der Wijk, Grytsje Antuma en Dieuwke Bosma scoorde al snel de eerste twee doelpunten van de wedstrijd. De vroege voorsprong werd goed vastgehouden door het tweede aanvalsvak bestaande uit Jorn Kloosterman, Moniek Heddema (als heer), Rinskje de Boer en Janne de Jong. Laatstgenoemde zette al snel de 3-1 op het scorebord, Rienk Bergsma schoot ook met scherp en zorgde voor een marge van drie. Na een klein kansje van Rinskje de Boer was de ruststand 5-3 in het voordeel van de Sjoerd Kingma/Elzinga-formatie.

Coaches Anneke Tamsma en Anna de Vries waren zeer tevreden over het spel in de eerste helft, er werd (redelijk) veel gescoord en sterk verdedigd. Nynke Bargerbos en Hilde Scholte kwamen in het veld voor respectievelijk Jorn Kloosterman en Grytsje Antuma. WH/DOW kwam wederom goed uit de kleedkamers, de marge werd al snel weer op drie gezet. Beide ploegen speelden mooi korfbal in de tweede helft, verdedigend kwam de thuisploeg een aantal keren goed weg, maar de aanval (in beide vakken) wist telkens op het goede moment toe te slaan. Nadat Rinskje de Boer nogmaals de korf wist te vinden, besliste het andere vak met twee mooie doelpunten de wedstrijd. Rienk Bergsma schoot zijn tweede afstandschot van de wedstrijd erin en Mark van der Wijk tekende voor een mooie “fade-away”. In een slordige slotfase werd aan beide kanten ontzettend veel onnodig balverlies geleden. Zowel de thuisploeg als de uitploeg wist nog een aantal keer de korf te vinden, Moniek Heddema scoorde het elfde en laatste doelpunt voor de Rottevalle/Oostermeer-combinatie.

Deze entertainende wedstrijd met goed spel en veel doelpunten werd afgefloten op een stand van 11-8. Volgende week wordt er om 14:00 uur gespeeld tegen het altijd lastige Drachten /van der Wiel B4 op Sportpark Sportlaan te Drachten.

Doelpunten: Mark van der Wijk (5), Rinskje de Boer (2), Rienk Bergsma (2), Moniek Heddema (1) en Janne de Jong (1)