half

Na een oefenwedstrijd de week ervoor was het aan het vierde om te laten zien dat een “goed begin het halve werk” is. Zoals mijn voorganger reeds in het vorige verslag deed optekenen.

Wederom stond er een wedstrijd tegen OKO/Bies 3 op het programma. Dit keer was de DOW/WH combinatie de gastheer. Om 12.20uur klonk het startsignaal en mochten Teake, Foppe-Jan, BT en Janna beginnen de aanval op te zetten. Helaas werd deze eerste aanval nog niet omgezet in een doelpunt door ons. OKO dacht daar echter anders over en kwamen door een afstandsschot op een 0-1 voorsprong. Enkele aanvallen later gevolgd door de 0-2.

Het was nu aan Sido, Wietze, Siska en Iris om wat terug te doen. Door een afstander van Sido kwamen wij weer terug op 1-2. Maar voor OKO beviel de twee punten verschil wel, en maakten van afstand de 1-3. Dit smaakte naar meer voor hun want ook de 1-4 en 1-5 volgden. Tijd voor de pompebleden om hun rug te rechten en iets terug te doen. Via een strafworp kwam de 1-6 nog op het scorebord, maar Siska zette direct de achtervolging in en noteerde de 2-6.

Dat setjes wel degelijk samen gaan binnen de sport bewezen Janna en Foppe-Jan. Door elk een doelpunt te noteren kwamen we op 4-6 zo vlak voor rust. Tijd om de koppen bij elkaar te steken voor een hernieuwd strijdplan in de tweede helft.

Zo snel mogelijk de aansluitende treffer noteren leek ons het beste begin. Helaas pakte dit anders uit, want enkele aanvallen later keken we weer tegen een achterstand van vier doelpunten aan. 4-8. De wedstrijd ging vervolgens tamelijk om en om door. 5-8, 5-9, 6-9, 7-9 en 8-9. Met nog voldoende minuten op de klok en nog één doelpunt te gaan werd er gezocht naar de gelijkmaker. Helaas was niet het vierde de ploeg die scoorde, maar OKO stelde de winst veilig door de 8-10 eindstand op het bord te zetten.

Ondanks het goede begin de week er voor, bleek dit goede begin geen half werk. Komende zondag reizen wij met onze delegatie af naar het pittoreske Dwingeloo alwaar het tweede team van KORU uit Uffelte ons zal ontvangen.
Op een goed vervolg!