Een combinatie van van alles en nog meer

Tsja en waar moet je dan beginnen met zo’n titel.. Achja laten we dan maar gewoon beginnen bij het begin. Maar waar begint een begin, als je een aantal spelers al jaren kent en sommige juist nog maar heel kort. Juist! Met een samen sporten zet je de eerste stappen.
Zogezegd zo gedaan, de eerste training was een feit en de tweede volgde al snel. Iedereen en alles werd door elkaar gehusseld, zodat iedereen zoveel mogelijk met elkaar een balletje kon gooien. Maar niet alleen trainingen werden er georganiseerd, ook werd de selectie van Invicta en TFS bereid gevonden om ons te helpen met de voorbereiding.
Op een bloedhete donderdag werd de reis naar Kollum gemaakt en op een dinsdagavond werden de grasvelden van Drachtstercompagnie bezocht.
Helaas staat de vacature van trainer/coach bij het derde en vierde nog open, waardoor er een technische commissie in het leven is geroepen om bekend te maken wie in welk team zou uitkomen. Ondanks dat er weinig momenten waren van selectiemomenten is het toch gelukt om beide teams compleet te maken. Leden van deze commissie worden bedankt voor het uitvoeren van deze zware taak!
Doordat het derde afgelopen jaar gepromoveerd is naar de tweede klasse, was het voor hun al bekend dat het een zwaar jaar zal gaan worden. Volgens verschillende bronnen kwam er naar voren dat er tegen veel “oud eerste” spelers aangetreden moet worden. Maar hier weet het derde combinatie-team van Eastermar en Rottevalle zich wel tegen te wapenen! Ook wij beschikken over “oud eerste” spelers, maar ook over jeugdige talenten. Je zou bijna zeggen, een perfecte combinatie.
De eerste officiële krachtmeting mocht gestreden worden tegen ook een combinatie-team, De Wâlden uit Oentsjerk en Tytsjerk. Dankzij wat inside informatie wisten we dat we onze borst nat konden maken. Afgelopen seizoen is De Wâlden tweede geworden in deze klasse en wij komen net om de hoek kijken.
In de eerste helft was duidelijk te merken dat beide combi-teams moeite hadden om elkaar te vinden, beide machines waren nog niet op stoom geraakt. Door de grote spelers van De Wâlden wisten zij veel rebounds te stelen en daardoor het spel van DOW/WH eenvoudig te ontregelen. Maar ook DOW/WH heeft een goede verdediging en zo werd het de thuisploeg redelijk moeilijk gemaakt om tot scoren te komen. Uiteindelijk werd er gerust met een verschil van 4 doelpunten in het voordeel van de thuisploeg.
Het was De Wâlden die het scherpst uit de kleedkamer kwam en de score opende. DOW/WH probeerde wel in de achtervolging te komen, maar helaas bleek de combinatie van Tytsjerk en Oentsjerk te sterk. De meerdere werd toegekend en geprobeerd om nog een zo aantrekkelijk mogelijke wedstrijd van te maken. De Wâlden bleef gestaag doorgaan met scoren en daar had de uitploeg toch wat meer moeite mee. Met een stand van 22-13 werd er voor het laatst op de fluit geblazen en de kon de kantine opgezocht worden.

Zoals u wel heeft gekregen, hebben we een fantastische nazomer gehad, temperaturen ver boven de 20 graden en het enige water wat er viel kwam uit bidons. Dit is ook de spelers opgevallen. Na redelijk kort brainstormen over hoe te trainen bij extreem heet weer, was er redelijk snel een oplossing bedacht; beachkorfbal. En waar kun je dat nou beter houden als er een strand ligt tussen Rottevalle en Eastermar, de Leyen. Er werden zelfs kreten geroepen over wel eens eerder genoemde naam, K.F. De Leyen..
Na vlug overleg met Pier de Leyen en een paar berichtjes naar elkaar wie wat mee zou nemen, kon er verzameld worden op 1 van laatste warmste dagen. Snel werden de korven in het water en zand neergezet, de teams verdeeld en zo kon worden gestart met een verfrissende training. Na ruim een uur en met een super mooie ondergaande zon, werden de zwembroeken en bikini’s geruild met avondkleding en zo werd nog heerlijk genoten van een verfrissend drankje op de warme trainingsavond. Tijdens de nabespreking was iedereen het er wel over eens, zeker voor herhaling vatbaar is!