Dubbelverslag DOW/WH 3

It Tredde speelde de afgelopen week twee wedstrijden in zeer wisselende opstelling. Met Tjalling van der Heide, Siska Weidenaar, Ilse Reitsma en Anne Marie Benedictus als de vaste kern van het jeugdige seniorenteam aangevuld met ervaring vanuit (met name) het vierde, het tweede, de midweek/het zevende en de A-junioren.

De Parabool 5

In een zwaar gewijzigde opstelling trad het derde selectieteam aan tegen het eveneens zwaar gewijzigde studententeam uit Groningen. Vincent Nicolai, Sipke van Dijk, Jacob ‘Boerie’ Boersma, Mark van der Wijk en Trynke de Vries kwamen ons helpen ditmaal. De gasten begonnen sterk aan de wedstrijd en kwamen 0-3 en 2-5 voor, maar strafworpen van Siska, een aantal van Vincent en een afstandsschot van Geriena Bosma zorgden voor een 7-6 ruststand.

Coach Teun Zuiderveld – wie in deze wedstrijden aanmerkelijk langere voor- en pauzebesprekingen hield dan gebruikelijk – vond dat het wel aardig ging en wisselde, zoals vooraf afgesproken, Mark voor Jacob.

De tweede helft verliep erg stroef en leidde tot slechts twee treffers, wat resulteerde in een overwinning van de gasten. De eindstand werd bepaald op 9-12.

Doelpunten: Vincent (3), Siska (2), Mark (1), Sipke (1), Geriena (1) en Trynke (1).

CSL 4

In de Iehal werd een week later aangetreden tegen een geroutineerd team uit Britsum. Sipke van Dijk, Mark van der Wijk en Trynke de Vries waren weer van de partij, evenals Pier-Jan Boersma.

Voor CSL 4 is het hoogtepunt van de week even heerlijk een uurtje lang op alles en iedereen zeuren en zeiken, terwijl de ene na de andere bal door de korf valt. De eerste helft noteerden beide ploegen een mooi aantal doelpunten. Helaas waren het er zes meer van CSL dan van ons: 16-10.

Na de pauze scoorde Mark meteen twee keer, waar door het gaatje op vier kwam. Hier na liep de thuisploeg echter uit naar een respectabele voorsprong, om die bij het eindsignaal/de laatste adem op 16-30 te zien stabiliseren.

Doelpunten: Mark (5), Siska (3), Tjalling (2), Pier-Jan (2), Sipke (2) en Ilse (2).

Na afloop ging een groot deel van DOW/WH 2 en 3 – inclusief Supporter van de Week: Anne Zuiderveld – uit eten bij ‘de wok’.

Volgende week zaterdag zijn wij weer te bewonderen in de eigen Dúnoardhal met medekoploper ROG op bezoek. Dit schouwspel is live te volgen vanaf de tribunes in de Houtigehaechster Topsporthal, met WH/DOW 1 – De Waterpoort 1 als pauzeact en naprogramma.

Loek Stoker heeft overigens nog een aantal prachtige actiefoto’s geschoten van It Tredde en die zijn hier te vinden!