Dubbele domper bij het derde.

Op de grijzige zondag 2 oktober 2016 kwam het derde team van ZKC’19 in Eastermar op bezoek bij DOW/WH 3. Deze dag was dubbel grijs voor de Eastermar/Rottevalle combinatie aangezien eerder deze week werd gemeld dat wij ûs Sipke moesten uitlenen aan het tweede. Het tweede kampt op dit moment met blessures en reizende heren dat de bezetting daar te krap is. Sipke heeft het blijkbaar zo goed gedaan bij het tweede dat hij zelfs nog mocht invallen bij het eerste! Goed bezig Sipke! Maar we hopen je snel weer bij ons terug te zien!

Dat de voorbereiding van het derde wat laat op gang kwam, was te merken. Dit omdat de gasten uit Zuidwolde een half uur eerder waren gearriveerd dan de thuisploeg. Snel koffie en thee naar binnen gewerkt en hup het veld op. Zoals gepland werd de wedstrijd om 12:00 uur begonnen. Het was DOW/WH die de openingstreffer had. Al heeft dit wel enige aanvallen geduurd. Ditzelfde gold ook voor ZKC. De doelpunten waren schaars, erg schaars. Zo schaars zelfs dat het met de rust slechts 4 tegen 4 stond. Voor het publiek was dit erg tegenstrijdig, met nog “maar” 8 doelpunten op het scorebord kon het nog geen rust zijn. Toch was het zo en werd er door beide ploegen een kopje thee genuttigd.

Niet lang na de pauze begon Grytsje met warmlopen, zij mocht haar verdedigende kunsten vertonen tegen een met scherp schietende dame. Helaas mocht het verdedigen van Grytsje (en de rest van het team) niet meer baten. De spanning was om te snijden en dan vooral de laatste 10 minuten. De herendubbel Jacob & Jacob schoten met scherp. Toch was het ZKC’19 die er in de laatste minuut met de winst vandoor ging. De eindstand van dit duel eindigde in een stand van 12-13.

Wederom een domper voor het derde. Coach Vincent heeft een Feestcommissie samengesteld bestaande uit Corien, Bente en Lisa. Zij zullen zich ontfermen over een leuk uitje met een activiteit en een hapje en een drankje. Dit voor de teambuilding. Want voordat Sipke ons (voor hopelijk korte tijd) verliet gaf hij ons de woorden: “We hoeven maar een paar wedstrijden te winnen voor handhaving. Die wedstrijden winnen we nog wel! Zo lang we de moed er in houden en de gezelligheid hoog.” En zo is het! We gaan met frisse moed door naar de volgende wedstrijd!

Dit zal zondag 9 oktober om 13:00 uur zijn tegen AVO 3 op de Marsdijk in Assen. Graag tot dan!