Driemaal is scheepsrecht toch?!

Na een paar dagen rust was het voor het 3e van DOW/Wêz Handich op woensdag 28 september alweer tijd om het veld te betreden. Als tegenstander stond TFS 2 op de planning. Doordat deze ploeg eerder geen compleet team bij elkaar konden krijgen was de wedstrijd uitgesteld naar de woensdagavond.
TFS is voor de Eastermar/Rottevalle combinatie geen onbekende ploeg en bleek uit voorgaande duellen een lastige tegenstander. Opdracht was dan ook om scherp te beginnen zodat de punten in Eastermar konden blijven. Dit bleek alleen makkelijker gezegd dan gedaan.
TFS opende de score en wisten dit door te zetten tot een voorsprong van 0-5. Hierna wist DOW/WH gelukkig ook de korf te vinden en maakte twee treffers. Maar er werd niet in geslaagd om echte aansluiting te vinden. De spelers hadden veel moeite om elkaar te vinden en er werden te veel onnodige fouten gemaakt. Dit resulteerde na ongeveer 20 minuten speeltijd in een achterstand van 4-9. In de resterende minuten voor de pauze lukte het de pompebled combinatie om de wedstrijd toch nog een beetje naar zich toe te trekken en scoorde vier keer op rij. De kleedkamers konden opgezocht worden met een stand van 8-9 op het scorebord.
Het begin van de tweede helft was erg vergelijkbaar met het begin van de eerste helft. TFS wist vier doelpunten op rij te maken en lieten hiermee duidelijk merken de betere partij te zijn. Na nog een paar doelpunten over en weer werd de wedstrijd afgefloten met een stand van 14-18.
Helaas kon de thuisploeg ook vandaag niet te punten in eigen zak houden. Aankomende zondag staat de 3e wedstrijd voor deze week op het programma. Zou het gezegde driemaal is scheepsrecht dit keer opgaan? De wedstrijd zal weer op de vertrouwde tijd (12:00) gespeeld worden in Eastermar. Iedereen is van harte welkom om ons aan te komen moedigen!