DOW/WH A1 verliest in doelpuntarm duel

Op zaterdag 7 januari was het tijd voor de A1 om de competitie weer te hervatten. De eerste tegenstander van het nieuwe jaar was Kinea A1, de ploeg die de koppositie deelde met de Pein A1. Als deze wedstrijd werd gewonnen door de blauwhemden, dan zouden beide ploegen slechts twee punten achter de koploper staan, bij een nederlaag ontstond er een gat van vier punten met zowel de Pein als Kinea.

Om 18:00 uur floot de scheidsrechter voor het startsignaal, maar het eerste doelpunt liet erg lang op zich wachten. Na maar liefst vijftien minuten zette de uitploeg de 0-1 op het scorebord, de 1-1 volgde snel, waarna weer een lange periode zonder doelpunten volgde. Vlak voor de rust werd het eerste gaatje van twee doelpunten gecreëerd door de combinatiejunioren. Kinea A1 kwam slechts met een half antwoord op dit verschil en zo stond het 3-2 (!) in de rust bij een juniorenwedstrijd in de tweede klasse.

De tweede helft begon niet goed voor de Rottevalsters/Eastermarders, Kinea kwam al gauw op voorsprong en zou die ook snel uitbouwen naar een verschil van twee. Op een stand van 6-8 kwam er nog een laatste poging van de thuisploeg om een punt te winnen, maar dit resulteerde in slechts één doelpunt en niet in de benodigde twee die nodig waren om de stand weer gelijk te trekken. Eindstand: 7-8.

Volgende week staat de derby tegen zaalgenoot de Pein op het programma, vorige keer eindigde het in 17-7 voor de geelhemden, dus we gaan proberen om er deze keer een iets dragelijkere stand van te maken. De wedstrijd vindt plaats om 19:00 uur in Houtigehage.

Doelpunten: Ineke Zandstra (2), Jorian Kamp (2), Henk van der Wijk (1), Marije Nijboer (1) en Jorn Kloosterman (1)