DOW/WH A1 terug in titelrace met overwinning op De Waterpoort

Op 20 mei staat de wedstrijd De Oanhâlder Wint/Wêz Handich A1 – De Waterpoort A1 op het programma. De vorige drie ontmoetingen leverden de volle buit op en ook vandaag was het maar de vraag of het een wedstrijd zou worden. Vooraf was de belofte gedaan dat het volledige bedrag aan entreegelden wordt terugbetaald, indien de 20 niet werd aangetikt door de blauwhemden.

Het befaamde trainer/coach-duo Teun Zuiderveld en Anna de Vries borduurde verder op de overwinning van vorige week en ‘maximaal voorverdedigen’ was de meegegeven taak voor de volgende spelers:

Aanval: Mark, Tjalling, Riekje en Emma
Verdediging: Henk, Jorian, Marije en Anne Marie

Op de bank was een plaats ingeruimd voor Jurjen Rienk de Jong (Captain van het Zinkende Schip A2), Rick (van de A2), Hessel van der Heide (scheidsrechter van de A2), Nynke Bargerbos (reserve bij de A2) en de trainerstwee-eenheid Anna en Teun (slecht op de hoogte van resultaten van de A2).

De start van de wedstrijd was veelbelovend. De combinatiejunioren speelden met een paar vlotte combinaties de hoop, van de junioren uit Sneek, aan diggelen en binnen no-time staat het dan ook 4-0. Emma van Holsteyn en Henk van der Wijk waren de doelpuntenmakers en zo was het duel eigenlijk al beslist. Dat hield niet in dat de A1 nu al achterover in de dug-out kon gaan liggen, want het doelsaldo zou van groot belang kunnen zijn voor een eventueel kampioenschap, maar daarover later meer.

De voorspong werd verder en verder uitgebouwd, met name dankzij Tjalling van der Heide. In een lastig scorend vak wist hij een aantal treffers van afstand te produceren. In het andere vak kon Jorian zich mateloos irriteren aan het ‘kleine dikke mannetje’ van de gasten die buiten het zicht van de scheidsrechter overtredingen maakt, om… Ja, waarom eigenlijk? Om de wedstrijd te winnen, kan hij beter de bal een keer door de mand gooien. De ruststand was 11-0. Bij de vorige ontmoeting in de zaal, wist De Waterpoort ook geen treffer te produceren in het eerste bedrijf en wij zes.

In de rust kwam naar voren dat Kinea koploper De Pein met 11-12 verslagen had, waardoor wij – bij winst – in punten gelijkkomen met zowel Kinea als De Pein. Hierom gaven de coaches bij ‘de ranja’ aan dat het doelsaldo verbeteren, prioriteit heeft.

In een tweede helft die ook op papier afgedaan had kunnen worden, wisten de gasten de nul van het scorebord te poetsen. Gevaar leverden die goals niet op, maar het waren zeker hinderlijke onderbrekingen van de jacht naar doelpunten. Alhoewel, jacht. In het tweede bedrijf had het ‘jonge vlaggenschip’ het vizier niet meer op scherp staan en scoorde het slechts zeven doelpunten en ook de showgoals ontbraken vandaag. Kortom: er viel weinig te genieten op ’t Hagehiem. De eindstand was uiteindelijk 18-3 en de bezoekers kregen hun entreegeld terug.

Doelpunten: Henk (4), Emma (4), Marije (3), Tjalling (3), Mark (2), Riekje (1) en Anne Marie (1).