DOW/WH 4 wint van LDODK 6

Op 18 december stond de laatste wedstrijd van het jaar voor het 4e op het programma. We hadden behoorlijk publiek, al was de gemiddelde leeftijd wat laag. Want niet alleen de kids van Janna en Foppe-Jan waren aanwezig maar ook de kleinen van zowel Taeke als Nynke waren er. De pakes en beppes compenseerden de leeftijd wel weer wat. Zelf Sietske was er met kleine Elise.

De tegenstander, LDODK, was een goede bekende; “lange mannen en in soad erfaring” . Iets wat we bij het 4e toch duidelijk minder hebben. Maar met Pieter ook aanwezig waren we op volle oorlogssterkte en vast beraden de punten in Houtigehage te houden. Sido gaf duidelijk aan hoe we de wedstrijd moesten winnen: “We moate net efter de feiten oanrinne, fuot dr boppe op en soargje dat we se net in it begjin om de earen krije mar self skoore!” Nou… dat hebben we gedaan.

Na enig overleg pakte Jacob Wiersema de fluit en gaf het start signaal voor de wedstrijd. Het begon zoals afgesproken; Janna maakt de 1-0. Daarna de heren van LDODK, gelukkig gaven Wiete en Janna tegengas: 3-2. Daarna maakten Sido en zijn heer 4 goals het werd 5-4. Na een afstander van LDODK en een verzilverde strafworp van Wietse gingen we met 6-5 de kleedkamers in. Na een positieve “sa troch gean” van Sido gingen we vol vertrouwen verder. Taeke moest zijn vaderlijke verplichtingen na komen, Foppe-Jan speelde de 2e helft.

We begonnen direct goed met een treffer van Siska. Ook Pieter trof korf. Echter liet LDODK zich niet zo makkelijk aan de kant zetten en met meerdere treffers stonden we ineens met 8-9 achter. Maar we waren vast beraden dit jaar toch een keer te winnen en zetten het spel wat beter neer en waren feller op de bal. We konden toch wat vaker schieten wat uiteindelijk een afstandsgoal van FJ opleverde, gevolgd door één van Sido, nog twee van FJ en tenslotte nog één van Nynke! Oh ja, LDODK maakte ook nog 2 maar dat maakte al niets meer uit 13:11 gewonnen! Mooie afsluiting van het jaar.