DOW/WH 3 weet sterke start niet door te zetten tegen De Hoeve

Op de laatste septemberdag van 2017 speelde It Tredde tegen De Hoeve 3, wat bij winst de koppositie kan overnemen, omdat Ritola 4 heeft verloren bij SCO 4. Voor de wedstrijd werden wij nog kort even op de foto gezet door Romke Hoekstra, waar bij Romke ook zo vriendelijk was de tegenstander ook een teamfoto aan te leveren!

Na de blamage van vorige week besloten het coachesduo (voormalig trainers-/coachesduo) Teun Zuiderveld en Anna de Vries de opstelling enigszins te wijzigen. De dames wisselden van vak. “Ja, of de heren, maar net hoe je het bekijkt” ( – Teun Zuiderveld, ooit vast wel een keer gezegd).

Vliegende start met een matig vervolg

Deze opstellingswijziging legde de formatie geen windeieren, want na zo’n tien minuten stond de thuisploeg met 4-1 voor. Echter was dat het moment voor de gasten om het niveau wat omhoog te gooien en met veel reboundkracht de score langzaamaan recht te zetten. Op 4-4 wist Johan Zandstra nog wel een voorsprong bij elkaar te schieten naar 5-4, maar daarna bleef het droog qua doelpunten voor de thuisploeg. Waar in het niet droog bleef, was de regenval. Met bakken kwam het uit de lucht! De Hoeve ging hier het beste mee om en de ruststand was 5-8.

In de rust werd Hessel van der Heide vervangen voor Bartele Kooistra, omdat De Hoeve veel rebounds kon winnen en zo kon scoren, maar ook omdat dat voorafgaand aan de wedstrijd zo was afgesproken.

Duidelijke cijfers in de tweede helft

In de tweede helft besliste scheidsrechter G. Zuiderveld dat het veld te glad was en dat de lijnen even verlegd dienden te worden. Het bleef echter De Hoeve dat de doelpunten maakte en het liep uit naar 5-13. Toen de wedstrijd beslist was, ging de thuisploeg beter (of de uitploeg slechter) spelen en het

kwam zo nog terug tot 9-13.

Het derde wil graag het publiek, dat in de spoelende regen toch redelijk massaal kwam kijken, bedanken. Evenals Hessel en Bartele voor de zoveelste reservebeurt.

Doelpunten: Henk (2), Johan (2), Lutske (1), Anne Marie (1), Ilse (1) en Hessel (1).

Volgende week staat een hopelijk spannende wedstrijd op het programma tegen SCO 4, om 18.00 uur in de Oldeholtpade.