DOW/Wêz Handich delft onderspit tegen TFS

Zondag 15 november mocht het 3e van DOW/Wêz Handich aan treden tegen TFS 2. Na de verliespartij van vorige week hoopten we deze week wel wat puntjes te verdienen in de zaalcompetitie.

Dit bleek helaas anders te lopen dan we hadden gehoopt. De wedstrijd begonnen we met de volgende samenstelling; Grytsje, Jouke, Sytske B en Vincent, in het andere vak Bartele, Bente, Sipke en Siska.
Ondanks dat TFS geen onbekende ploeg was voor het 3e, slaagden we er niet echt in om hier gebruik van te maken. Het eerste doelpunt viel aan onze kant doormiddel van een strafworp. De scheidsrechter bleek erg vrijgevig te zijn met strafworpen en vrijeballen, in totaal hebben we hier 7 van weten te benutten. Na de eerste strafworp voor ons, ging het met scoren gelijk op tot 4-4. Daarna wisten wij niet meer te scoren en gingen we de pauze in met een achterstand van 4-10.
Na even op adem te zijn gekomen en wat aanwijzingen van de coach kwamen we een stuk sterker terug in de tweede helft. Wij wisten de korf weer te vinden en brachten de spanning weer terug in de wedstrijd. De stand werd teruggebracht naar 8-12. Met nog 15 minuten op de klok leek het wel of de laatste paar minuten van de wedstrijd al waren aangebroken. Echter hadden we het te veel verspild in de eerste helft om nog zicht te hebben op een overwinning. De wedstrijd is uiteindelijk geindicht met een stand van 12-16.
De tweede helft heeft Sietske T gespeeld op de plaats van Sytske B. Beide heel erg bedankt voor jullie versterking tijdens de wedstrijd. Lisa en Gerrie zijn helaas nog steeds geblesseerd, hierdoor hebben we op dit moment 3 vaste dames bij het 3e. Sietske T zal ons daarom de komende wedstrijden als vaste dame komen versterken. Super Sietske!
Volgende week hebben we jammer genoeg geen wedstrijd. We zullen ons de komende twee weken goed gaan voorbereiden om dubbel zo sterk terug te komen in de volgende wedstrijd. Deze wedstrijd zal gespeeld worden op 29 november tegen OKO/Bies in onze thuis hal in Houtigehage. Kom ook om ons aan te moedigen naar de overwinning!