DOW/HW3 stelt degradatie veilig

Op zondag 14 mei mocht het derde van DOW/Wêz Handich in Zuidwolde aantreden tegen het derde van ZKC. De week ervoor was in eigen huis knap gewonnen van Hoogkerk, waardoor rechtstreekse degradatie naar de derde klasse nog niet zeker was. Aanvoerder S. van Dijk uit Eastermar begon zich al zorgen te maken of we wel op tijd gedegradeerd zouden zijn om het ‘degradatiefeest’ door te kunnen laten gaan.

Rond de klok van 11:00 werd door een zeer deskundig leidende scheidsrechter het startsignaal gegeven. De eerste helft waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en werd veelal om en om gescoord. Vlak voor de rust hadden de blauwhemden een gaatje van 2 punten geslagen. De thuisploeg liet zich echter niet uit het veld slaan en strafte twee foutjes van DOW/Wêz Handich vakkundig af. Met een ruststand van 7-7 werd de kleedkamer opgezocht voor een bakje thee.

Na wat bemoedigende woorden in de theekrans werd vol vertrouwen begonnen aan de tweede helft. Waar in de eerste helft veel dingen goed gingen lukte in tweede helft nog bijzonder weinig; de combinatieploeg uit Rottevalle en Eastermar wist nog maar één keer te scoren en was daarmee kansloos voor een goed resultaat. Was het de overdaad aan zon of het gebrek aan taart voor aanvang van de wedstrijd? We zullen het nooit weten. Feit is wel dat degradatie naar de derde klasse nu zeker is en dat het feest van 21 mei bij het sportcomplex van DOW gewoon kan plaatsvinden.

Op 21 mei speelt DOW/Wêz Handich 3 haar laatste thuiswedstrijd tegen AVO uit Assen. Na de wedstrijd kunt u het vierde nog aanmoedigen en ons hartverwarmende korfbalspel afblussen met een koude versnapering.

Tot zondag!