DOW/WH 3 verlaat de laatste plaats

Mid-Fryslân 5 – DOW/WH 3

Misschien heeft u gemerkt dat er vorige week geen verslag is verschenen namens het derde team. Toen is er verloren van Mid-Fryslân 5 met 16-15 in een knotsgekke wedstrijd met veel overtredingen en afgekeurde doelpunten. Verder richten wij ons als derde liever op wat wel goed gaat.

DOW/WH 3 – Flamingo’s 3

De vorige keer dat deze teams tegen elkaar speelden, was het een erg spannende wedstrijd die uiteindelijk eindigde in 17-15 voor de Flamingo’s. Op 27 januari 2018 liep het echter anders. Beide vakken van de blauwhemden lieten zien vol voor de winst te gaan. Van de 5-2 voorsprong kwam Flamingo’s 3 nog terug tot 5-5, maar vervolgens werd er weer een gaatje geslagen en deze leidde halverwege tot een 11-7 voorsprong.

Wat overigens zeker van belang was, was dat de wedstrijd om 21.30 uur startte en dat zorgde bij een aantal spelers voor zekere vermoeidheid. Tjalling en Jorian hadden voorafgaand de warming-up dan ook maar ingeruild voor een powernap in het materiaalhok. Dat het werkte, bleek uit de vier treffers van Jorian (die als één van de winteraankopen het team naar handhaving probeert te helpen) in de eerste helft en het hoge aantal rebounds van Tjalling. Tjalling (met hulp van het vak) hield in de tweede helft zelfs een aanval van anderhalve minuut in stand.

De tweede helft werd uitstekend begonnen door de thuisploeg. Er werd uitgelopen naar 14-7, maar dat was wel de grootste voorsprong van het derde team. De ‘tank’ begon langzaam leeg te lopen en de gasten begonnen wat beter te schieten, waardoor het toch nog spannend genoeg werd om Pieterroel Bouwmeester nog even wat speelminuten te geven. Hij maakte van de gelegenheid gebruik om een cursus ‘een wedstrijd doodmaken’ te geven aan het – ondanks de toneelavond van Wêz Handich – toch aardig uitgelopen publiek. Uiteindelijk was de eindstand 16-13 en zijn er weer twee belangrijke punten binnen.

De Parabool 5 – DOW/WH 3

Volgende week zaterdag wordt om 13.00 uur in Groningen (de ACLO) gespeeld tegen De Parabool 5. Wij zijn op het moment de ploeg in vorm en wij hopen deze ‘flow’ door te zetten tegen de Groningers.